La manresana Maria Torras Pérez ha estat una de les quatre alumnes de Catalunya que ha tret la millor nota de la Selectivitat d'enguany: un 9,8. Estudiant del Pius Font i Quer, ha fet el batxillerat científic. Encara té dubtes de la carrera que vol fer: "fa molt temps que hi dono voltes i estic entre estudiar la carrera de física pura, física i matemàtiques o nanotecnologia, però encara no ho tinc clar", manifesta. En tot cas, la nota de tall, per a ella, no serà un problema.
Torras, que va anar a l'escola Vedruna de Sallent, explica que no es va preparar de cap manera especial per a la Selectivitat. "Vaig estudiar el temari de tot el curs i vaig fer bastants exàmens de Selectivitats d'altres anys, per a veure'n l'estructura. Això em va anar molt bé", explica, tot afegint que "si vam acabar el curs el 16 de maig, vaig posar-me a fer colzes una setmana més tard, quan vam començar les classes de preparació de la Sele".
El brillant resultat de les PAAU no va ser una sorpresa per a la manresana: "tots els exàmens em van anar molt bé, i estava bastant tranquil·la", afirma. De totes les assignatures comunes va treure un 10, menys en les proves de català i castellà, que la puntuació va ser de 9,5. Pel que fa a les específiques, es va examinar de física, química i matemàtiques. D'aquestes, li ponderaran les dues primeres, "que són amb les que vaig treure millor nota". Al test de física va treure un 10, en el de química un 9,5 i en el de matemàtiques, un 8,5: "va ser l'últim examen que vaig fer i el que em va anar pitjor", somriu.
Maria Torras: la manresana amb la nota més alta de la Selectivitat a Catalunya
L'estudiant del Pius Font i Quer ha fet el batxillerat científic i no té clar si estudiar física pura, física i matemàtiques o nanotecnologia
ARA A PORTADA
-
Del Bloody Mary al coulant: el tomàquet inspira el sopar de temporada d'estiu a Manresa Pere Fontanals
-
-
«He arribat a un punt de bloqueig mental: ja no podia continuar exercint el lideratge» Pere Fontanals
-
-
Lerato Pagés, sisena dels 100 metres tanques a l'Europeu sub23 amb marca destacada a semifinals Pere Fontanals
Publicat el 29 de juny de 2017 a les 09:25
Et pot interessar
-
Societat Afectacions de trànsit en un tram del passeig del Riu, dissabte i diumenge
-
Societat Talls de trànsit puntuals al carrer Camp i Fabrés, la nit de diumenge a dilluns
-
Societat El Centre Residencial La Llum celebra 23 anys amb una setmana d'activitats lúdiques i comunitàries
-
Societat Endesa modernitza la xarxa elèctrica de Sant Feliu Sasserra
-
Societat El Meteocat confirma un esclafit al Bages
-
Societat Els 8 refugis climàtics de Manresa per superar la calor