El paisatge que envolta Santa Maria d'Oló és espectacular i de gran interès geològic. Per aquesta raó Meandre proposa anar-lo a veure. Observar les roques sedimentàries és ficar-se en el túnel del temps, per poc que ens hi fixem descobrirem coses que passaven fa més de 30 milions d'anys: l'evaporació d'un mar, les inundacions d'una plana durant l'estació plujosa, un llac d'aigua dolça, les roques plegades i trencades per les colossals forces de la Terra... També es pot veure una curiosa font d'aigua salada, eflorescències magnèsiques, antics molins i tot dins d'un fenomen geològic poc habitual: un bray, que explicarem a la vista dels estrats rebregats del Serrat del Segimon i del magnífic decorat geològic de la Serra Borina.
Meandre proposa visitar tots aquest paratges aquest diumenge sortint a les 9 del matí des de la plaça Sant Antoni Mª Claret, al centre de Santa Maria d'Oló i just al davant de l'església nova. Es poden deixar els cotxes poc abans d'arribar-hi, hi ha aparcament ampli, públic i gratuït. Coordenades del lloc de trobada: E (X) 419960, N (Y) 4636216
El recorregut aproximat és de 6'5 km sense dificultats, amb 271 metres de desnivell. Els punts d'interès que es poden conèixer són el Cingle del Macari, la Salada, mirador del Serrat del Segimon, Font del Roc, Molí del Coix, Molí d'Altimires, Serra Borina, Altimires.
Meandre proposa una caminada de 6,5 quilòmetres a l'entorn de Santa Maria d'Oló
Es podrà conèixer el Cingle del Macari, la Salada, mirador del Serrat del Segimon, Font del Roc, Molí del Coix, Molí d'Altimires, Serra Borina, Altimires
Ara a portada
-
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
Publicat el 07 d’octubre de 2023 a les 19:31
Actualitzat el 07 d’octubre de 2023 a les 19:35
Et pot interessar
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang