El paisatge que envolta Santa Maria d'Oló és espectacular i de gran interès geològic. Per aquesta raó Meandre proposa anar-lo a veure. Observar les roques sedimentàries és ficar-se en el túnel del temps, per poc que ens hi fixem descobrirem coses que passaven fa més de 30 milions d'anys: l'evaporació d'un mar, les inundacions d'una plana durant l'estació plujosa, un llac d'aigua dolça, les roques plegades i trencades per les colossals forces de la Terra... També es pot veure una curiosa font d'aigua salada, eflorescències magnèsiques, antics molins i tot dins d'un fenomen geològic poc habitual: un bray, que explicarem a la vista dels estrats rebregats del Serrat del Segimon i del magnífic decorat geològic de la Serra Borina.
Meandre proposa visitar tots aquest paratges aquest diumenge sortint a les 9 del matí des de la plaça Sant Antoni Mª Claret, al centre de Santa Maria d'Oló i just al davant de l'església nova. Es poden deixar els cotxes poc abans d'arribar-hi, hi ha aparcament ampli, públic i gratuït. Coordenades del lloc de trobada: E (X) 419960, N (Y) 4636216
El recorregut aproximat és de 6'5 km sense dificultats, amb 271 metres de desnivell. Els punts d'interès que es poden conèixer són el Cingle del Macari, la Salada, mirador del Serrat del Segimon, Font del Roc, Molí del Coix, Molí d'Altimires, Serra Borina, Altimires.
Meandre proposa una caminada de 6,5 quilòmetres a l'entorn de Santa Maria d'Oló
Es podrà conèixer el Cingle del Macari, la Salada, mirador del Serrat del Segimon, Font del Roc, Molí del Coix, Molí d'Altimires, Serra Borina, Altimires
ARA A PORTADA
Publicat el
07 d’octubre de 2023 a
les 19:31
Actualitzat el
07 d’octubre de 2023 a les
19:35
Et pot interessar
-
Societat
La TEA Football Club portarà al Bages un torneig amb clubs europeus i 600 infants
-
Societat
Creu Roja al Bages impulsa la Setmana de la Salut amb activitats a Manresa
-
Societat
Talls de trànsit al Centre Històric per la processó de Divendres Sant
-
Societat
Talls al trànsit al carrer Cardenal Lluch per obres de millora del drenatge
-
Societat
Sant'Egidio proposa un Via Crucis al refugi antiaeri de la Renaixença
-
Societat
McDrama als Trullols: el sistema diu prou i desencadena la bogeria
