 Un agent dels Mossos d'Esquadra recull mostres d'una bassa de sang després d'un crim de violència de gènere. Foto: Maria López
 Un agent dels Mossos d'Esquadra recull mostres d'una bassa de sang després d'un crim de violència de gènere. Foto: Maria López
	
	Les detencions per violència domèstica a la comarca del Bages s'han incrementat en dos casos durant el 2010 respecte el 2009. Així es desprèn de l'estadística del departament d'Interior a la que ha tingut accés Manresainfo.cat.
	
	Segons la conselleria que dirigeix Felip Puig, durant el 2009, es van practicar 167 detencions per violència de gènere i el 2010 va tancar amb 169 (a tot Catalunya les detencions van ser de 7.270 en tot l'any). Una xifra però inferior a la comptabilitzada el 2008 que va ser de 197. Així mateix, segons es desprèn del mateix estudi la mitjana diària de detencions a la comarca és de 0,46, més de tres detencions per setmana. Una dada molt per sobre de la mitjana catalana que és de 139.
	
	Amb aquestes xifres Interior ha preparat una ofensiva articulada a través del Pla de seguretat i atenció a les víctimes de violència masclista i domèstica i amb la creació de la Unitat de Suport a l'atenció a la víctima amb una atenció preferent a les dones, els nens i la gent gran.
Més de tres detencions setmanals per violència de gènere al Bages
Durant el 2010, Interior en va comptabilitzar 169 a la comarca
ARA A PORTADA
- 
													Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals  
- 
													Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals  
- 
													El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals  
- 
													
													
															  
- 
													Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals  
Publicat el 04 d’agost de 2011 a les 17:37
																			
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau Societat
												El Consell d'Infants de Sant Fruitós inicia un nou curs treballant sobre l'educació per la pau
- 
												 Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva Societat
												Manresa acull una jornada de referència sobre demències i innovació en l'atenció cognitiva
- 
												 Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Societat
												L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas

 
															 
															 
															 
															 
															