Aquest any ha estat el primer d'aplicació de la modificació de l'ordenança de neteja de terrenys i solars de Sant Fruitós de Bages, en la qual per primera vegada apareix una taxa aprovada i pública per a la realització de les tasques de neteja de forma subsidiària per l'Ajuntament.
Per primera vegada s'ha assolit que el compliment de l'ordenança hagi estat molt elevat, ja sigui per pròpia iniciativa dels propietaris o ja sigui per l'execució subsidiària municipal.
Cal mencionar que de les 464 parcel·les que s'han inspeccionat, 262 han estat netejades pels mateixos propietaris i 112 han estat executades per part de l'Ajuntament. En les noranta parcel·les restants no s'hi ha pogut actuar per disposar de tancament o per altres casuístiques que estan sent objecte d'estudi per a la millora de l'ordenança.
Els treballs es van començar a desenvolupar el passat 15 de maig seguint les directrius de la ordenança reguladora de terrenys, que es va modificar amb la voluntat d'evitar els problemes que comporta una mala o nul·la actuació dels propietaris i que poden derivar en incendis.
L'Ajuntament ha engegat el procés per al cobrament de la taxa de l'ordenança de forma executiva als propietaris als quals se'ls ha netejat la parcel·la de forma subsidiària.
Més del 80% de les parcel·les buides de Sant Fruitós han estat netejades per evitar incendis
En aplicació de la nova ordenança de neteja, l'Ajuntament ha actuat subsidiàriament en aquelles parcel·les on el propietari no ha fet res
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2018 a les 15:41
Actualitzat el 23 d’octubre de 2018 a les 15:44
Et pot interessar
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris
-
Societat La setmana vinent continuaran els treballs de senyalització vinculats a l'operació Guimerà