El passat dimecres  el mestre, psicopedagog i editor Miquel Àngel Alabart de l'Associació Arae va fer una xerrada a l'escola Joviat sota el títol Prova de foc: límits, conflictes i rebequeries. Va parlar del perquè de les rebequeries dels infants i va donar pautes a les famílies per acompanyar-los en els moments d'estrès. També va parlar dels límits que els adults hem de posar, tant els que són universals per tota la societat com els que cada persona necessita posar segons les seves necessitats personals, i que són diferents per a cadascú.  Va comentar la necessitat d'ajudar-los a resoldre els seus propis conflictes i va convidar les mares i els pares a fer de mediadors en comptes de jutges quan es donen enfrontaments entre iguals.
Per acabar, les famílies de l'escola van poder participar en un torn de preguntes i un debat distès en el qual van poder plantejar dubtes i neguits propis. L'èxit de la proposta fa que l'escola ja estigui pensant en properes xerrades relacionades amb aquest tema.
							
																					
														
								Miquel Àngel Alabart explica com tractar les rebequeries dels infants en una xerrada a la Joviat
ARA A PORTADA
- 
													El conflicte entre la Festa Major Alternativa de Manresa i Can Jorba arriba al Parlament Pere Fontanals
															 - 
													Mor als 81 anys Francesc Iglesias, exalcalde de Sant Joan de Vilatorrada i expresident del Consell Comarcal del Bages Pere Fontanals
															 - 
													Obres del MACBA insten a reflexionar sobre el paper de l'atzar a la vida en una exposició al Casino Redacció
															 - 
													La Biblioteca de l'Ateneu Les Bases acull una taula rodona per reivindicar els «Candels d'avui» Pere Fontanals
															 - 
													Docents del Bages exigeixen a Educació mesures urgents per evitar desnonaments d'alumnes Pere Fontanals
															 
Publicat el 09 de novembre de 2018 a les 18:57
										Actualitzat el 09 de novembre de 2018 a les 19:00
									
								Et pot interessar
- 
												
												Societat
												Si aixequeu la vista a Manresa, no us deixeu guiar per l'hora de la Seu
											 - 
												
												Societat
												L'Ajuntament de Manresa felicita Lluís Grifell pels seus 100 anys, una vida plena de cultura i memòria
											 - 
												
												Societat
												Els Premis Séquia arriben a la desena edició i obren convocatòria per reconèixer nous valors
											 - 
												
												Societat
												Manresa viu el Dia de Tots Sants amb una «Celebració de la mort» col·lectiva
											 - 
												
												Societat
												Manresa té un 32% de flux de matrícula viva en alumnes d'ESO
											 - 
												
												Societat
												Més de 130 professionals participen a Manresa en la Jornada d'EAIA de Trastorns Cognitius
											 
