Aquest dimecres al vespre, a l'associació Art i Esplai de Monistrol de Montserrat es va constituir la comissió promotora local de la campanya Defensem l'Escola en Català. Amb aquesta, ja són cinc les comissions locals formades a la nostra comarca. Les anteriors van ser les de Súria, Callús, Cabrianes i Manresa.
És previst que aviat se'n formin a Sant Joan de Vilatorrada i Moià i, més endavant, a Sant Vicenç de Castellet i Santpedor.
Creix el nombre de voluntaris i de signatures. Mentrestant, el Bages es manté com una de les comarques amb més voluntaris inscrits. Segons la darrera actualització de les dades, el nombre de voluntaris puja a 1.700. Al començament de la campanya era de 1.400. Sens dubte, en aquest creixement hi ha influït el fet d'haver-se engegat la campanya de recollida de signatures, especialment a Manresa, amb la presència visible de parades al carrer, i també en alguns esdeveniments de ressò comarcal, com la Marxa del Terme de Sant Fruitós, on es van recollir un miler de signatures en poques hores.
L'objectiu darrer de la campanya és aprovar una llei que estableixi que el català sigui l'única llengua vehicular i d'aprenentatge del sistema educatiu a Catalunya en tots els nivells, etapes i modalitats. Perquè aquesta proposició de llei tingui més força es vol presentar a debat acompanyada de més de 200.000 signatures.
Monistrol constitueix la seva «Defensem l'escola en català»
Al Bages ja s'han organitzat cinc comissions locals de la campanya Defensem l'Escola en Català
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de febrer de 2012 a les 19:45
Et pot interessar
-
Societat Ampans celebra 60 anys de trajectòria amb una gran festa comunitària a Santa Maria de Comabella
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa és la zona de Catalunya on més augmenta la temperatura
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara