El històric líder veïnal, Josep Rueda, ha mort aquest dilluns a l'edat de 74 anys. Malgrat les seves inclusions en el món sindical i polític, Rueda va destacar, sobretot, per la seva implicació veïnal, essent president de l'Associació de Veïns de la Font dels Capellans durant més de 35 anys, des d'inicis dels 80 fins a 2017. Entre 2005 i 2007 també va presidir la FAVM.
Rueda va néixer a Almeria l'any 1945 i va arribar a Manresa l'any 1954, i s'ha significat en la defensa dels drets dels treballadors i pel benestar de les persones en el marc de la lluita veïnal. A la fàbrica Lemmerz, Josep Rueda va formar part del comitè d'empresa i més tard va ser delegat sindical de l'empresa per Comissions Obreres, sindicat del qual també va formar part de l'executiva local.
El 1978 va entrar com a vocal a l'Associació de Veïns de la Font dels Capellans i a principis dels anys 1980 en va ser escollit president, càrrec que va ocupar fins el mes de març de 2017. Paral·lelament, va formar part de la FAVIBC (Federació d'Associacions de Veïns d'Habitatge Social), on va ocupar diversos càrrecs fins al 2004 i on va desenvolupar diverses tasques com a responsable de polítiques social dels Plans de Desenvolupament Comunitari de Catalunya.
Entre 2005 i 2007 va ser president de la FAVM (Federació d'Associacions de Veïns de Manresa). Va participar en diversos àmbits i projectes de la ciutat de Manresa com el Projecte Educatiu de Ciutat (PEC), el Consell de Districte de Llevant o el Programa Transversal d'Inclusió Social, entre d'altres. Abans, entre 1995 i 1999, va ser regidor de l'Ajuntament de Manresa per CiU, a l'oposició.
En els darrers anys va dur a terme una tasca formativa amb conferències a la Universitat de Barcelona sobre les polítiques socials dutes a terme des de la FAVIBC i a diverses associacions de veïns sobre el moviment veïnal.
El passat 2017, Josep Rueda va rebre la Medalla de la Ciutat al Mèrit Cívic.
El funeral tindrà lloc dimarts a les 4 de la tarda a la Sala Montserrat de la funerària Fontanova.
Mor als 74 anys el líder veïnal manresà Josep Rueda
El funeral tindrà lloc dimarts a les 4 de la tarda a la Sala Montserrat de la funerària Fontanova
ARA A PORTADA
-
Arribar en tren a Terrassa passades les 10 de la nit i quedar-se tirat per falta d'autobusos Pere Fontanals
-
Resignació a l'estació de Rodalies de Manresa en el segon dia amb transport alternatiu a Terrassa Redacció
-
-
El Suprem ratifica l'any i mig de presó per a tres ultres per una agressió d'odi a independentistes de Balsareny Pere Fontanals
-
Publicat el 23 de desembre de 2019 a les 15:56
Et pot interessar
-
Societat
La Catalunya Central fa balanç del primer any del Comitè de Direcció Infermera
-
Societat
Sant Fruitós de Bages homenatja les víctimes de l'Holocaust a l'Espai de la Memòria
-
Societat
Més de 500 alumnes ompliran Manresa pel Dia Escolar de la No Violència i la Pau
-
Societat
Aturat el segon intent de desnonament d'una família amb tres fills a Moià
-
Societat
L'equip itinerant de la Síndica de Greuges atendrà a Manresa el 26 de febrer
-
Societat
L'EAP Moià–Castellterçol incorpora un pediatre estable a jornada completa
