Aquest dimecres ha mort als 91 anys Francesc Kiku Juanola Corrons, segona generació de l'històric comerç manresà d'electrodomèstics Juanola Photomaton. Francesc Juanola va ser pioner en la introducció de les fotografies de carnet al comerç i en el negoci del videoclub.
Va tenir una visió associacionista i va integrar la botiga en el grup de compra Colomines, anys més tard a la Cadena Dac, després a la cadena Champion i posteriorment es va associar a la Unión Electrodomestica Catalana, la qual es va associar a la cadena Expert, on actualment segueix l'empresa associada que regenta el seu fill Llorenç Juanola.
Fora de l'àmbit comercial, va ser jugador del Gimnàstic Manresa, i impulsor del bàsquet al Col·legi la Salle i del bàsquet femení al Sagrat Cor, actualment Escola Vedruna. També, juntament amb els seus sis germans, va fundar la Copla Principal del Bages de Manresa. La seva dedicació a preservar i promoure la cultura i les tradicions locals va ser una part integral del seu llegat.
A més del seu compromís amb l'emprenedoria, l'esport i la cultura, Francesc Juanola va ser conegut per la seva passió per la fotografia i la preservació del passat a través de les càmeres de fotos.
La seva participació activa i el seu compromís amb el desenvolupament local van ser inestimables, i per això va ser reconegut en el Fòrum Catalunya Central.
El seu funeral tindrà lloc aquest dissabte, 24 de febrer, a les 11 del matí, a l'església parroquial Sant Pere Apòstol.
[naciomanresa]
Mor als 91 anys Francesc Juanola, de Juanola Photomaton
Va ser pioner en la introducció de les fotografies de carnet al comerç i en el negoci del videoclub
ARA A PORTADA
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
-
El CAP Sagrada Família i l'institut Guillem Catà uneixen esforços contra la soledat no volguda Pere Fontanals
-
-
El turisme al Bages creix un 30,3% al juliol i consolida un estiu de rècord en viatgers i pernoctacions Pere Fontanals
Publicat el 22 de febrer de 2024 a les 21:18
Actualitzat el 22 de febrer de 2024 a les 21:24
Et pot interessar
-
Societat
Els usuaris de la residència de Sant Fruitós visiten el Museu de la Vinya i el Vi
-
Societat
Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Puigterrà de Baix, a partir de dijous
-
Societat
Manresa amplia els aparcaments de bicicletes abans del llançament del servei Baik el 2026
-
Societat
UManresa inicia el curs amb 2.620 estudiants i un nou rècord en titulacions oficials
-
Societat
El Cicle de Tardor Feminista de Santpedor arrenca amb força i debat sobre noves masculinitats
-
Societat
L'Ecoviure omple Manresa de sostenibilitat amb èxit de públic malgrat el temps advers
