Un dels assassins condemnats per la mort del jove Josep Maria Isanta a la Patum de Berga l'any 2005, Santiago Sánchez Pachón, va morir fa uns dies mentre complia pena de presó al centre penitenciari de Lledoners, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Justícia a l'ACN. Sánchez Pachón va ser condemnat a 25 anys i nou mesos de presó per haver mort Isanta, de 22 anys, en una pallissa multitudinària al carrer a Berga. Segons ha avançat Regió 7, Pachón hauria mort de sobredosi d'heroïna, extrem que no ha estat confirmat oficialment, a l'espera dels resultats de l'autòpsia.
El pres va morir diumenge passat després que el 2007 va ser condemnat per la mort d'Isanta. Segons el diari, complia pena en un mòdul amb certa llibertat de moviments dels presos i que, en teoria, servia per desintoxicar els presos drogoaddictes. Com sempre que hi ha un mort en una presó, la Conselleria de Justícia ha obert una investigació reservada per aclarir les circumstàncies de la mort.
Odi al país (Pere Fontanals)
El jove Josep Maria Isanta moria apallissat el maig de 2005 per una colla de persones que al crit de "a por los catalanufos" havien sortit de cacera per Berga. Isanta tenia 22 anys quan va rebre una brutal pallissa que va acabar amb la seva vida. Malgrat el fort sustrat ideològic de l'agresió, l'acció mai va ser tractada com un acte de terrorisme en una època en que la tensió de la lluita per les llibertats era ben present a diferents indrets de l'estat. La pregunta que mai tindrà resposta seria: Com s'hagués catalogat l'acció si s'hagués donat al País Basc o a Catalunya amb un grup de joves matant algú al crit de "a por los españolitos"?
Mor de sobredosi un dels assassins d'Isanta
Societat
Santiago Sánchez Pachón havia participat en la pallissa catalanòfoba del jove berguedà i complia condemna al C.P. Lledoners
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
04 de setembre de 2011 a
les 12:58
Et pot interessar
-
Societat La pluja talla l'RL4 de Rodalies entre Calaf i Manresa
-
Societat
Adeu a l'antic club «Las Palomas» de Manresa que està en ruïnes
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
-
Societat
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
