L'Asier, el noi del Pont de Vilomara de 9 anys per a qui el mosso d'esquadra Albert Palacio caminava des de Roma fins a Santiago, no ha pogut superar el glicoma pòntic intrínsec difús que patia i ha mort aquest dilluns al migdia. El funeral per l'Asier Sorroche Herreros tindrà lloc a l'església parroquial del Pont de Vilomara aquest dimarts a les tres de la tarda.
Palacio feia la peregrinació per recaptar fons per investigar sobre la malaltia del nen, que és fill també d'una mossa de la comissaria de Manresa. El passat 29 d'abril, l'Asier i l'Albert Palacio es van trobar a Manresa en una de les etapes de la seva caminada.
Albert Palacio Sagrera, veí de Gualba (Vallès Oriental) i mosso d'esquadra de la comissaria de Granollers, va sortir de Roma el dia 4 de març i la seva intenció és arribar a Santiago de Compostela el mes de juny. Està molt acostumat a caminar: ha fet catorze vegades el camí de Santiago des de diversos punts. El dia 29 d'abril passava per Manresa en una de les seves etapes i coneixia l'Asier.
L'objectiu era recaptar fons per a la investigació del Glioma Pontino Intrínsec (DIPG), un càncer cerebral que es manifesta majoritàriament en nens d'edats compreses entre els cinc i els nou anys i del qual cada any n'apareixen uns tres-cents casos a tot el món. A l'Estat espanyol només s'investiga a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. La iniciativa va sorgir en el moment que va saber que a l'Asier, el fill d'una companya mossa d'esquadra de la comissaria de Manresa, li havien diagnosticat aquest tumor.
L'objectiu d'Albert Palacio era arribar als 15.000 euros, dels quals gràcies a les aportacions que han anat fent particulars a la pàgina web de Sant Joan de Déu de Barcelona www.implica-t.org ja va aconseguir. Un camí per l'Asier, és el nom que va posar a la seva empresa. En els darrers mesos, a banda de la caminada solidària d'aquest mosso de la comissaria de Granollers, altres agents del cos també havien realitzat diverses activitats.
Mor l'Asier pocs dies després de veure's amb el mosso que caminava per ell
Societat
El nen, de 9 anys i del Pont de Vilomara, patia un glicoma pòntic intrínsec difús, una classe de tumor que es desenvolupa a la part més profunda del cervell i que afecta infants d'entre 5 i 9 anys
ARA A PORTADA
-
Successos La Festa Major de Manresa reforçarà la seguretat amb més patrulles, drons i Punts Lila Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Tap'Antic desborda el Barri Antic de Manresa amb més de 10.000 tapes servides Pere Fontanals
-
Política El ple de Moià aprova l'ampliació de l'escorxador i la instal·lació de la planta de biogàs Pere Fontanals
-
Successos Detenen dos homes a Sallent que portaven eines utilitzades per robar en domicilis Pere Fontanals
-
Publicat el
09 de maig de 2016 a
les 22:31
Actualitzat el
10 de maig de 2016 a les
11:47
Et pot interessar
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
-
Societat
Artés millora diversos equipaments municipals durant l'estiu
-
Societat
Treballs de pintura provocaran talls de trànsit aquest dijous al vespre a Manresa
-
Societat
Els asfaltatges a Manresa arribaran aquest dijous al carrer Josep Guitart
