L'Asier, el noi del Pont de Vilomara de 9 anys per a qui el mosso d'esquadra Albert Palacio caminava des de Roma fins a Santiago, no ha pogut superar el glicoma pòntic intrínsec difús que patia i ha mort aquest dilluns al migdia. El funeral per l'Asier Sorroche Herreros tindrà lloc a l'església parroquial del Pont de Vilomara aquest dimarts a les tres de la tarda.
Palacio feia la peregrinació per recaptar fons per investigar sobre la malaltia del nen, que és fill també d'una mossa de la comissaria de Manresa. El passat 29 d'abril, l'Asier i l'Albert Palacio es van trobar a Manresa en una de les etapes de la seva caminada.
Albert Palacio Sagrera, veí de Gualba (Vallès Oriental) i mosso d'esquadra de la comissaria de Granollers, va sortir de Roma el dia 4 de març i la seva intenció és arribar a Santiago de Compostela el mes de juny. Està molt acostumat a caminar: ha fet catorze vegades el camí de Santiago des de diversos punts. El dia 29 d'abril passava per Manresa en una de les seves etapes i coneixia l'Asier.
L'objectiu era recaptar fons per a la investigació del Glioma Pontino Intrínsec (DIPG), un càncer cerebral que es manifesta majoritàriament en nens d'edats compreses entre els cinc i els nou anys i del qual cada any n'apareixen uns tres-cents casos a tot el món. A l'Estat espanyol només s'investiga a l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. La iniciativa va sorgir en el moment que va saber que a l'Asier, el fill d'una companya mossa d'esquadra de la comissaria de Manresa, li havien diagnosticat aquest tumor.
L'objectiu d'Albert Palacio era arribar als 15.000 euros, dels quals gràcies a les aportacions que han anat fent particulars a la pàgina web de Sant Joan de Déu de Barcelona www.implica-t.org ja va aconseguir. Un camí per l'Asier, és el nom que va posar a la seva empresa. En els darrers mesos, a banda de la caminada solidària d'aquest mosso de la comissaria de Granollers, altres agents del cos també havien realitzat diverses activitats.
Mor l'Asier pocs dies després de veure's amb el mosso que caminava per ell
El nen, de 9 anys i del Pont de Vilomara, patia un glicoma pòntic intrínsec difús, una classe de tumor que es desenvolupa a la part més profunda del cervell i que afecta infants d'entre 5 i 9 anys
ARA A PORTADA
-
Ramon Bacardit denuncia per delicte d'odi els cartells apareguts durant la Fira de l'Aixada Pere Fontanals
-
Apareix el jove desaparegut al Santuari del Far: ha estat voltant sol més d'una setmana Marc Orts i Cussó
-
-
La 146a trobada d'Aturem les Guerres a Manresa centra el debat en el conflicte a l'Iran Pere Fontanals
-
Publicat el
09 de maig de 2016 a
les 22:31
Actualitzat el
10 de maig de 2016 a les
11:47
Et pot interessar
-
Societat
Súria enceta els actes del 8-M amb el teatre-fòrum «Àvies segle XXI»
-
Societat
La Residència de Navarcles modernitza els seus espais amb una inversió de 500.000 euros
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de vermell per commemorar el Dia Mundial de l'Audició
-
Societat
Treballs de millora del paviment al carrer Canyelles, dimarts
-
Societat
El parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac incorpora tecnologia per compatibilitzar escalada i biodiversitat
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa allarga fins divendres l'estada de la família Ungureanu a l'Alberg
