L'escriptor i professor Llorenç Soldevila, estudiós de la literatura catalana, ha mort aquest dissabte als 72 anys, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Cultura a Europa Press.
Al llarg de la seva carrera professional, Soldevila ha estudiat la Nova Cançó Catalana, s'ha especialitzat en les obres d'autors com Jacint Verdaguer, Josep Pla, Mercè Rodoreda i Jeroni Zanné, entre d'altres, i ha publicat el volum Geografia literària dels Països Catalans.
Soldevila, nascut a Monistrol de Montserrat l'any 1950, era també doctor en Filologia Catalana i professor titular de la Universitat de Vic (Barcelona), i va exercir durant gairebé 30 anys de professor de secundària.
"S'ha mort l'escriptor Llorenç Soldevila. Va saber fer de l'ofici de professor de literatura una descoberta del territori i dels seus autors. Descansi en pau", ha lamentat la directora de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Izaskun Arretxe.
"Acabo de conèixer la trista notícia de la mort de Llorenç Soldevila, estimat company i professor, autor de tantes propostes didàctiques sobre la literatura catalana i de geografies i rutes literàries sobre la nostra literatura. El meu condol a familiars i amics", ha afegit la predecessora en el càrrec, Laura Borràs. I des d'Òmnium del Maresmes han transmès el següent missatge: "Lamentem la mort de Llorenç Soldevila, un pilar per la llengua i la cultura catalanes. El nostre condol a familiars i amics".
[plantillavirals]
Mor Llorenç Soldevila, referent de la literatura catalana
Societat
Fill de Monistrol de Montserrat, va exercir d'escriptor i professor i es va especialitzar en l'obra d'autors com Josep Pla i Mercè Rodoreda
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sant Vicenç i el Pont tanquen els accessos al medi natural pel risc extrem d'incendi Redacció
-
Societat Els Bombers superen una jornada crítica d'incendis simultanis Marc Orts i Cussó | Neus Climent
-
-
Successos La policia investiga un grup de menors per l'onada d'incendis en contenidors de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
10 de desembre de 2022 a
les 16:25
Et pot interessar
-
Societat
Entra en Joc tanca el curs consolidant-se com un espai educatiu i comunitari de referència a Manresa
-
Societat
Sant Fruitós supera per primer cop el 55% de recollida selectiva
-
Societat
Obres al clavegueram tallaran durant almenys cinc dies el carrer Sant Antoni Maria Claret
-
Societat
L'Associació de Municipis del Camí Ignasià i els Jesuïtes segellaran una aliança per impulsar la ruta
-
Societat
Les Enramades del carrer Nou ompliran Sant Fruitós amb tres dies de festa i tradició
-
Societat
Súria consolida la commemoració del Dia Internacional de les Vídues amb una xerrada i un dinar
