Un treballador ha mort aquest dijous de matinada en un accident laboral a la mina d'Iberpotash a Vilafruns, a Balsareny. A la víctima li ha caigut una pedra de grans dimensions a sobre, han explicat els Mossos d'Esquadra, que han rebut l'avís a les 5.15 hores. Ràpidament se l'ha pogut extreure de la mina, però no ha estat possible salvar-li la vida. L'activitat d'ICL ha quedat aturada tant a Balsareny, com a Sallent i Súria fins al funeral.
La víctima, treballador de l'empresa subcontractada Montajes Rus, de 45 anys i veí de Manresa, és Pau Camp, fill del compositor musical Manel Camp. Els Mossos han posat els fets en coneixement del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de la capital del Bages i del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, d'acord amb els procediments habituals. S'investiguen les causes del sinistre.
Al lloc dels fets s'hi han traslladat diverses patrulles policials, dotacions dels Bombers i del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
El darrer accident mortal a Vilafruns va ser el 2015
ICL ha emès un comunicat en que lamenta l'accident mortal d'aquest dijous a la matinada i trasllada el seu condol i solidaritat a la família, companys i amistats de la víctima i es posa a la seva disposició. També explica que les causes de l'accident també estan essent investigades per la companyia. L'empresa ha informat degudament els representants dels treballadors de les mines de Sallent-Balsareny i Súria, així com les autoritats locals i l'Administració. Per la seva part, Montajes Rus també ha lamentat la mort del seu treballador i ha donat el condol i s'ha posat a disposició de la família del finat.
[noticia]91393[/noticia]
El darrer accident mortal d'ICL també havia estat a la mina de Vilafruns, el 25 de novembre de 2015. Més recentment, ara fa un mes, un treballador hi va resultar ferit greu en veure's atrapat per una pedra.
CCOO demana a la direcció d'ICL que s'extremin les mesures de prevenció
CCOO d'Indústria de Catalunya lamenta l'accident laboral ocorregut aquest matí a la mina d'Iberpotash de Vilafruns, a Balsareny, en el qual ha mort un treballador de l'empresa Montajes Rus, una de les subcontractes de la mina.
Davant d'aquest succés, CCOO demana a les direccions d'Iberpotash i de les seves contractes que s'extremin les mesures de prevenció i de seguretat per evitar nous accidents. CCOO estarà atenta al resultat de les investigacions de l'accident per depurar les possibles responsabilitats.
Mor un treballador a la mina d'ICL a Vilafruns en caure-li a sobre una pedra de grans dimensions
Societat
La víctima, de 45 anys i veí de Manresa, és Pau Camp, fill del compositor musical Manel Camp
- Mina de Vilafruns, a Balsareny -
- CIC
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de juny de 2020 a
les 11:05
Actualitzat el
05 de juny de 2020 a les
09:36
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa aprova el segon Pla d'Igualtat
-
Societat
Una desena de carrers de Manresa es tallaran diumenge al matí per la Cursa Urbana
-
Societat
Una obra de dos mesos ampliarà 175 metres de vorera al carrer Saclosa de Manresa
-
Societat
Manresa homenatjarà Quico Mestres amb actes, un llibre i el nou mirador a Santa Caterina
-
Societat
El mercat «Ualapop al carrer» tornarà dissabte al barri de la Carretera de Santpedor
-
Societat
Manresa debatrà sobre clima, qualitat de l'aire i salut als entorns escolars el 27 d'octubre
