Els hospitals de Manresa han registrat 6 defuncions en l'última setmana -de dimarts a dimarts- entre els pacients que estaven ingressats a les unitats d'aïllament per Covid. A l'hospital de Sant Joan de Déu hi han mort 5 pacients i el sisè al de Sant Andreu.
En canvi, el nombre d'ingressats es manté estable a Sant Joan de Déu, amb 27 pacients a les unitats d'aïllament -les mateixes que dimarts passat- i amb 9 a l'hospital de Sant Andreu -5 menys que dimarts passat-. Tot i així, els pacients aïllats per Covid que es troben a la Unitat de Cures Intensives (UCI) de Sant Joan de Déu han passat de 4 a 5 en els últims set dies.
El ritme d'ingressos i altes als dos centres continua essent baixa respecte de mesos anteriors. En l'última setmana, l'hospital d'Althaia ha rebut 24 nous ingressos de pacients amb Covid i l'hospital de Sant Andreu, 7. El nombre d'altes ha estat de 19 a Sant Joan de Déu i d'11 a Sant Andreu.
[h3]Xifres amb perspectiva[/h3]
Des dels centres ja es va advertir la primavera passada que tothom qui és ingressat als hospitals, independentment que la causa del seu ingrés sigui amb símptomes de Covid, si surt positiu en el text, és aïllat i inclòs en aquestes dades. De manera que, comparat amb les dades de plena pandèmia, les xifres actuals s'han d'observar amb perspectiva.
Tot i que els serveis de comunicació dels hospitals no faciliten l'edat dels ingressats amb Covid, ni la gravetat dels seus símptomes, ni si existeixen altres patologies, la inversa correlació entre defuncions de les darreres setmanes i els pacients ingressats a l'UCI, respecte de la baixa xifra d'ingressos i altes, permet deduir que existeix un grup important de pacients amb estances hospitalàries més llargues, i pacients amb més complicacions sanitàries més enllà que el propi coronavirus que, moren o es troben en situació més crítica (UCI).
[plantillacoronavirus]
Moren 6 pacients amb Covid als hospitals de Manresa durant l'última setmana
Societat
El nombre de pacients ingressats a les unitats d'aïllament han baixat en 5, però n'hi ha 5 més que es troben a l'UCI
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
27 de juliol de 2022 a
les 21:25
Actualitzat el
27 de juliol de 2022 a les
21:37
Et pot interessar
-
Societat
I si ens estiguéssim adormint?
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 25.000 euros en la millora i manteniment de nou camins municipals
-
Societat
Aigües de Manresa assumeix la gestió del servei d'aigua de Talamanca
-
Societat
El carrer Puigmal de Manresa quedarà tallat dos dies per completar la urbanització del sector
-
Societat
Instal·len un nou pas de vianants semaforitzat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 40.000 euros per renovar cinc parcs infantils del municipi
