No dur mascareta en els termes estipulats, és a dir, quan no sigui possible mantenir la distància de seguretat, d'entre un metre i mig i dos metres, tant a l'aire lliure com en espais tancats, podria suposar una multa de 100 euros durant la "nova normalitat" posterior a la fase 3 de la desescalada.
Així ho indica un esborrany del decret llei redactat pel govern espanyol per regular aquest escenari post crisi de la Covid-19 al qual ha tingut accés la Cadena Ser. La mascareta també serà obligatòria, com ara, a tots els mitjans de transport, i al vehicle particular no ho serà quan els que hi viatgin convisquin al mateix domicili. Incomplir aquests preceptes serà considerat, si l'esborrany tira endavant, una infracció lleu.
L'esborrany al qual ha tingut accés l'emissora radiofònica estableix també que les comunitats autònomes seguiran tenint l'obligació de facilitar al Ministeri de Sanitat totes les dades necessàries per fer seguiment del coronavirus i les que calgui per garantir la coordinació entre les autoritats sanitàries davant de situacions d'emergència.
En cas de nous brots, establiments, mitjans de transport i altres entitats hauran de facilitar a les autoritats sanitàries la informació de què disposin per identificar les persones potencialment afectades, amb l'objectiu de traçar contactes i tallar cadenes de transmissió.
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203385[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/203378[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202916[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202926[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202806[/noticiadiari]
Multes de 100 euros per no portar mascareta fins que no hi hagi vacuna
Així consta a l'esborrany que del decret que prepara el govern espanyol per a l'"anomenada nova normalitat"
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juny de 2020 a les 20:27
Et pot interessar
-
Societat
Manresa reforça el compromís contra la violència masclista amb una programació de 25N centrada en el jovent
-
Societat
Manresa aprova el Pla Local de les Persones Grans 2024–2028
-
Societat
Manresa anuncia afectacions de mobilitat pel 64è Ral·li 2000 Viratges
-
Societat
Navarcles invertirà 730.000 euros per transformar la plaça de la Vila en un espai més verd i amable
-
Societat
Althaia reuneix un centenar de professionals en una jornada clau d'urgències pediàtriques
-
Societat
La cuina catalana rural es reivindica i es dona a conèixer a Cardona
