La nova rotonda que la Diputació de Barcelona ha construït a la travessera urbana de la BV-1221 a Navarcles, situada a l'altura de la plaça del Doctor Fleming i la confluència amb el passeig d'Àngel Vivó i el carrer Doctor Artigalàs, va ser inaugurada el passat dimarts pel diputat d'Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, i l'alcalde, Josep Maria Feliu.
En l'acte inaugural, el diputat Pere Pons va destacar aquesta obra que contribueix a ordenar la trama urbana en un punt de confluència de diferents cinc carrers i que actua com a porta d'entrada al nucli de la població, ha de contribuir a donar una visió més coherent de l'espai i també d'ordenació del trànsit, tenint especial compte en els vianants.
L'obra ha tingut un pressupost de licitació de 676.010,65 euros, el 54% del qual ha estat aportat per la Diputació i el 46% restant per part de l'Ajuntament d'acord amb el conveni signat entre ambdues administracions. Per a la nova rotonda, que té un diàmetre exterior 26 metres, amb gorgera de 2,5 metres, ha estat necessari urbanitzar una part important del passeig Àngel Vivó amb uns talussos al costat est que no han impedit que es generin important pendents a la calçada anular.
L'actuació s'ha completat amb la construcció de voreres amb més amplada, zones d'estada i implantació de passos de vianants, l'ordenació de l'espai de la parada de bus, la renovació de la xarxa de drenatge de la carretera i sanejament dels carrers, la plantació d'arbrat viari i en zones d'estada amb reg, així com la substitució d'alguns elements de la xarxa d'aigua potable i de regants i l'enderroc de l'antiga estació transformadora i soterrament de línies elèctriques i telefòniques.
Navarcles estrena la rotonda a la travessera urbana de la BV-1221
Societat
Va ser inaugurada dimarts passat pel diputat d'Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, i l'alcalde, Josep Maria Feliu
ARA A PORTADA
-
Política L'esquerra independentista formalitza l'adquisició del nou Casal Alimara a Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues de Manresa signen la seva millor actuació al Concurs de Castells de Tarragona Pere Fontanals
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
Publicat el
25 de març de 2022 a
les 19:08
Actualitzat el
25 de març de 2022 a les
19:14
Et pot interessar
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial de la Meningitis
-
Societat
Súria arrenca el Cicle d'Activitats de Medi Ambient amb un taller de compostatge casolà
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
-
Societat
«Habitar el meu cos», sobre violència estètica, arriba a la Biblioteca del Pont de Vilomara
-
Societat
Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen»
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
