Josep Oliva, alcalde de Navàs, entrega un reconeixement a la tasca del voluntariat. Foto: AjNVS
En el marc del programa d'actes de la Fira de Primavera de Navàs, l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Navàs ha celebrat la 1a. Jornada de Protecció Civil a la sala d'actes de la Biblioteca municipal, per tal de donar a conèixer l'entitat i com actua davant les emergències al municipi de Navàs, amb la resta de cossos de seguretat, com els Bombers, Mossos d'Esquadra, Policia local, SEM i ADF's.
Entre els ponents a la taula i hi ha participat la nova cap del SEM a la Catalunya Centra, Anna Fontquerni que ha exposat tots els recursos que disposa actualment el SEM com son tres helicòpters medicalitzats que hi han ubicats a Sant Cugat del Vallès, a Tremp i Girona. També han fet aportacions sobre el tema un tècnic de Protecció Civil de Ajuntament de Tortosa, i un dels formadors del curs bàsic per a voluntaris de protecció civil que ha parlat de l'importància d'aquesta associació que es dedica, en el seu temps lliure, a ajudar a les persones i protegir els seus bens davant de qualsevol emergència al municipi de Navàs.
Quatre voluntaris de Navàs, han rebut el diploma que els acredita i els reconeix com a Voluntaris de Protecció Civil per dur a terme les seves tasques amb matèria de Protecció Civil al municipi de Navàs, tot seguit es van entregar a la resta de voluntaris i col·laboradors de Protecció Civil un Diploma per part de l'ajuntament de Navàs, en reconeixement per la campanya de Vigilància d'Incendis 2010 al municipi de Navàs, Josep Isach, Pere Grifell, Antoni Serra i Leandre Guitó.
Altres intervencions han estat la del regidor de Governació, Antoni López, l'alcalde de l'Ajuntament de Navàs, Josep Oliva i Josep Rafart, alcalde de St. Fruitós de Bages i nou Director dels Serveis Territorials del Departament d'Interior a la Catalunya Central.
En nom dels voluntaris, Josep Isach, cap de Protecció Civil de Navàs, ha agraït la confiança que els han fet en aquest projecte que avui ja es una realitat al municipi de Navàs.
Entre els assistents hi havia el cap de la Policia local de Navàs i el cap del Grup de Proximitat del ABP del Bages i Mossos d'Esquadra.
L'associació de Voluntaris de Protecció Civil de Navàs, neix l'any 2009 arrel de la inquietud d'un grup de radioaficionats de Navàs, amb voluntat de ser útils a la societat i al seu municipi, per poder ajudar i protegir a les persones i defensar els seus bens en casos d'emergència. En definitiva, un grup de persones amb vocació de servei.
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de maig de 2011 a les 16:31
Et pot interessar
-
Societat Sant Fruitós durà a terme una prova pilot per fer front al mosquit tigre
-
Societat «El Pou de la gallina» lliurarà els trentens premis Oleguer Bisbal a Valentí Martínez, Sílvia Sanfeliu i Montse Roldán
-
Societat Sant Fruitós estrena nova freqüència en la recollida de residus
-
Societat Josep, Leonor i família acomiaden 38 anys a Cal Manel entre amics