Representants de la reunió on s'ha acordat que Navàs tingui un institut escola. Foto: Estefania Escolà
El proper curs escolar 2011-2012, l'actual escola pública Sant Jordi de Navàs es convertirà en un institut escola. Es tracta d'un model de centre educatiu que ofereix el cicle complet d'ESO, però no el Batxillerat. D'aquesta forma, els alumnes que acabin la Primària no hauran de desplaçar-se als instituts de Puig-reig o Sallent com havien fet fins ara per continuar cursant la secundària a l'escola pública. Els primers a beneficiar-se d'aquest nou centre seran els 52 alumnes que aquest curs tenen previst acabar la Primària a Navàs. El nou institut escola tindrà dos espais: l'actual centre educatiu Sant Jordi, on es cursarà Primària, i unes construccions modulars provisionals on es faran els estudis secundaris.
La creació del nou institut escola posa punt i final a un reclam que s'allargava des de feia més de quatre anys, quan la consellera d'Educació d'aleshores, Marta Cid, va prometre que construiria el centre si l'Ajuntament li cedia els terrenys.
Durant aquest temps, el consistori ha posat a disposició d'Educació uns terrenys situats davant l'estació d'autobusos on finalment s'ubicarà el futur institut escola. Amb aquest nou centre, s'evitarà que els alumnes que acabin la Primària hagin de desplaçar-se als instituts de Puig-reig o Sallent.
En el present curs, un centenar d'alumnes navassencs d'entre 12 i 16 anys es desplacen diàriament fins aquests instituts, i l'escola Sant Jordi té enguany 52 alumnes que aquest curs tenen previst acabar sisè de Primària.
L'alcalde de Navàs, Josep Oliva, ha explicat que la nova instal·lació és "un triomf" de tots els ciutadans del poble i de totes les persones que s'hi han implicat. En aquest sentit, Oliva s'ha mostrat satisfet amb la creació del futur institut escola.
El director general de Recursos del Sistema Educatiu del Departament d'Educació, Camil Fortuny, ha explicat que la prematrícula es podrà fer cap al mes de febrer de l'any que ve. Fortuny ha assegurat que el canvi de govern a la Generalitat no afectarà 'de cap manera' el futur de l'institut escola de Navàs.
Navàs tindrà un institut escola el proper curs
Els alumnes que acabin la Primària no hauran de desplaçar-se als instituts de Puig-reig o Sallent
Ara a portada
Publicat el 23 de novembre de 2010 a les 16:27
Et pot interessar
-
Societat Alliberen una ànega collverd i els seus pollets que havien entrat en una nau de Sant Fruitós
-
Societat S'estrena un documental sobre la vida dels monjos de Montserrat després de dos anys de rodatge
-
Societat La comunitat de Sant'Egidio de Manresa dedica una pregària a la memòria del papa Francesc
-
Societat Inverteixen 6,2 milions d'euros per ampliar el servei de farmàcia d'Althaia