Més de 30 persones han facilitat les seves dades a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) de Santpedor en només dos dies per formar part del Grup de Voluntariat del poble davant l'emergència sanitària. Divendres es va informar a través de les xarxes de l'Ajuntament la possibilitat d'apuntar-se a col·laborar i la resposta ha superat totes les expectatives.
Els serveis socials municipals treballen en aquesta crisi fent un seguiment de les persones més vulnerables. Aquest grup més vulnerable el formen majoritàriament persones grans que viuen soles i a qui s'ha demanat que no surtin de casa i mantinguin el confinament. També entre el col·lectiu de persones grans que viuen soles n'hi ha que tenen el suport de la família i ja no necessiten ningú que els vagi a comprar productes de primera necessitat però malauradament n'hi ha que sí necessiten en aquests moments suport per poder mantenir el confinament.
"Per això s'ha obert aquesta llista i en només dos dies s'hi ha adherit molta gent del poble amb ganes de posar el seu granet de sorra per ajudar a qui més ho necessita", explica l'alcalde Xavier Codina. Des de l'OAC s'ha dividit la llista de voluntaris entre els que s'ofereixen per anar a comprar aliments i medicaments i els que a més s'han ofert per cosir i confeccionar mascaretes de seguretat.
Precisament, a aquestes persones que s'han ofert per cosir se'ls enviarà roba i informació de com funcionarà la confecció, recollida, neteja i distribució de les mascaretes. La intenció des de la regidoria de Participació és que la feina dels voluntaris arribi a persones que ara no disposen de mascaretes amb prioritat als mateixos voluntaris que aniran a comprar per a altres persones.
Neix amb 30 persones el Grup de Voluntariat de Santpedor
Divendres es va oferir a través de les xarxes la possibilitat d'apuntar-se a una llista per ajudar a les persones més vulnerables a anar a comprar aliments o medicaments
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de març de 2020 a
les 19:32
Actualitzat el
23 de març de 2020 a les
19:34
Et pot interessar
-
Societat
El rodatge d'un espot provocarà talls intermitents al Centre Històric diumenge
-
Societat
Memòria.cat eleva a 42 els soldats republicans enterrats al cementiri de Monistrol
-
Societat
La Residència d'Avis de la Sagrada Família celebrarà el seu 38è aniversari amb una festa oberta
-
Societat
Dues avaries obliguen a restringir el trànsit als carrers Providència i Vell de Santa Clara
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Vallès per la festa d'aniversari de la Residència Sagrada Família
-
Societat
L'ICS impulsa a Manresa una escola de salut transcultural adreçada a famílies d'origen marroquí
