La plataforma No + morts a la C-55 ha presentat aquest dijous una petició a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si les últimes obres dutes a terme a la carretera són legals i segures. La plataforma ha lliurat a la Fiscalia de Manresa un dossier amb 23 documents per a que les traslladi a la fiscalia corresponent de carreteres. A més a més de les darreres obres a la C-55, els documents inclouen peticions per investigar la pròrroga de la concessió a Autema de l'autopista C-16 i sobre l'alta sinistralitat que s'ha registrat a la C-55. "Si es considera que alguna de les mesures aplicades a les obres de la C-55 no són adequades, es podria considerar que hi ha prevaricació", ha apuntat Marcel·lí Reyes.
Un dels membres de la plataforma, Carles Miras, ha lamentat que la instal·lació d'una mitjana al llarg de deu quilometres de la carretera ha convertit la via en "una ratonera que no posarà punt final als accidents". "Potser sí que evitarà els accidents frontals, però en produirà d'altres i, per desgràcia, no evitarà les morts", ha destacat. D'altra banda, la plataforma denuncia que la via s'ha convertit en una "carretera de segona" i dubta de si s'ha fet per beneficiar la concessionària de l'autopista C-16.
Els membres de la plataforma No + morts a la C-55 estan farts de l'estat de la carretera i del perill que representa. Creuen que les últimes obres, que han consistit en la instal·lació d'una mitjana al llarg de 10 quilometres de la via, no solament han estat "insuficients", sinó que han convertit el vial en una "ratonera" que, si bé pot evitar els xocs frontals, en pot provocar d'altres també amb final fatal. La prova, diuen, és que el dia que s'acabaven les obres, el passat 19 de març, va morir una jove manresana de 20 anys.
Per aquest motiu, davant del "cansament" que suposa anar tallant la carretera després de cada accident mortal, han decidit "passar a l'ofensiva"presentat una demanda a la Fiscalia de Seguretat Viària perquè investigui si els darrers treballs realitzats a la carretera són legals i segurs. "N'estem convençuts que no ho són perquè hi ha llocs que no hi ha vorals, on un camió i una bicicleta és impossible que passin alhora i hi ha gent a qui li sembla que entra en un tub i li fa por", ha explicat la portaveu de la plataforma, Fina Casals.
A més, la plataforma va més enllà i també vol que la fiscalia també investigui si les obres afavoreixen interessos particulars entorn de la concessionària de la C-16, l'autopista de Manresa a Terrassa.
Un dels membres de la plataforma, Marcel·lí Reyes, ha destacat que el fet de judicialitzar la causa és "un pas més" i ha avisat que no serà l'última acció que es durà a terme per denunciar el mal estat de la carretera . "No ens limitarem a homenatjar i lamentar-nos, sinó que continuarem fent accions per garantir el dret a la seguretat, el dret a la mobilitat, i acabar amb l'ofegament econòmic i social que representa aquesta via", ha destacat. La C-55 és una peça clau en la mobilitat interna del Bages, amb un trànsit que supera els 30.000 vehicles diaris.
Empènyer la Fiscalia
La petició es realitza "perquè, d'aquesta manera, també la Fiscalia pot tenir més eines tècniques per actuar i denunciar, ha explicat Reyes. "La Fiscalia hauria pogut actuar d'ofici, però no ho ha fet", ha apuntat, "presentant nosaltres la denúncia els empenyem per a què actuin i per a què tinguin més eines que si actuessin per ells mateixos".
Un trist balanç
La plataforma No + morts a la C-55 va néixer fa cinc anys. Durant aquest temps, han fet nou talls de protesta perquè deixi de ser una "trampa mortal" i per homenatjar a les 14 persones que hi han perdut la vida durant aquest temps.
Des del 2000 fins al 2014 hi ha hagut 1.251 accidents comptabilitzats pel servei nacional de trànsit, 2.268 víctimes d'aquests accidents, 100 víctimes mortals (107 fins avui), 344 ferits greus i 299 accidents amb ferits greus o víctimes mortals. L'últim accident mortal va tenir lloc el 19 de març, quan va morir una manresana de tan sols 20 anys.
No + morts a la C-55 porta a Fiscalia la concessió de l'autopista i les obres a la C-55
Han lliurat un dossier amb 23 documents als jutjats de Manresa per a què els faci arribar a la Fiscalia de Seguretat Viària
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 07 d’abril de 2016 a les 16:00
Actualitzat el 08 d’abril de 2016 a les 20:05
Et pot interessar
-
Societat El COAC cedeix a Plataforma per la Llengua l'ús de la sala de reunions de la Casa Lluvià
-
Societat L'Ajuntament de Manresa iniciarà dilluns la reurbanització del carrer Santa Maria
-
Societat L'Ajuntament de Manresa i la Federació de barris renoven el conveni del Pla de Desenvolupament Comunitari
-
Societat Obertes les inscripcions a la 18a edició del campus d'estiu Vitamina de Sant Fruitós