La nevada d'aquest dilluns ja afecta de forma important carreteres del Bages i el Moianès. A la BP-4313 de Balsareny ja són obligatòries les cadenes a les rodes en un tram d'11 quilòmetres (del pk 31 al 42) en direcció a Avinyó. Per la seva part, al Moianès, la N-141c requereix cadenes en pràcticament tot el trajecte, en un tram de 26 quilòmetres (del pk 18 al 44). També és obligatori l'ús de cadenes a la C-59 entre Moià i l'Estany. La neu també afecta la C-25, a diversos trams d'Osona i la Selva.
Afectacions a tot el país
Una forta calamarsada ha obligat a tallar aquest dilluns a la tarda l'autopista AP-7 i l'A-7, al seu pas per Altafulla (Tarragonès), fet que ha causat tres quilòmetres de retencions a l'N-340 en els dos sentits de la marxa. Per apartar la calamarsa, s'han activat les màquines llevaneus per netejar la calçada. A més, a l'A-7 s'han produït petits accidents, on alguns conductors han perdut el control del vehicle. Les vies ja s'han reobert al trànsit. La pedra pot seguir caient al llarg de la tarda al litoral tarragoní i per això també es demana extremar la precaució. D'altra banda, la C-25 s'ha tallat a Sant Julià de Vilatorta (Osona) per l'acumulació de neu i un accident, segons informa Protecció Civil.
En situacions de presència de pedra o neu, el Servei Català de Trànsit i els Mossos d'Esquadra demanen circular per la dreta, evitar avançar els altres vehicles i deixar espai a les màquines llevaneus i els vehicles de Protecció Civil.
La neu també es comença a veure en alguns punts del Prepirineu i l'interior del quadrant nord-est, com Berga, Sant Quirze de Besora o Espinelves, segons el Servei Meteorològic de Catalunya. De moment, no es produeixen afectacions viàries en aquests punts i només hi ha carretera tallada –la BV-4024- de Bagà a Coll de Pal i es necessiten cadenes a la BV-4031 a Castellar de n'Hug, la C-142b a Naut Aran i a la C-28, a Alt Àneu.
D'acord amb el Servei Meteorològic de Catalunya, per a aquesta tarda i nit s'esperen nevades a cotes baixes del sector central del litoral i prelitoral i fins a la Selva i també en alguns punts de la Catalunya Central i, fins i tot, la comarca de la Segarra. Per sobre dels 500 metres es podrien acumular més de 2 centímetres de neu i la cota de neu pot baixar de forma local fins als 300 metres al final del dia sobretot al litoral i prelitoral central i en punts del Bages, Anoia i Moianès.
Per la seva banda, Protecció Civil també manté activada la prealerta del pla Neucat. Les acumulacions de neu més destacades seran en zones de muntanya i les precipitacions puntualment també podran caure en forma de neu granulada.
Obligatori cadenes a vies de Balsareny i a la N-141c i a la C-59 al Moianès
Societat
L'A-7 i l'AP-7, han estat tallades a Altafulla per calamarsada, i l'Eix Transversal per la neu a Sant Julià de Vilatorta
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
Publicat el
12 de febrer de 2018 a
les 18:51
Actualitzat el
12 de febrer de 2018 a les
20:29
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
