La Plataforma d'Afectades per la Hipoteca i el Capitalisme (PAHC Bages) denuncia la situació d'infrahabitatge que està patint una llogatera d'un pis situat al carrer Bisbe Torras i Bages de Manresa. Després d'una fuita d'aigua ocorreguda el passat 10 de gener al tercer pis de l'edifici, el seu habitatge ha quedat afectat sense que, fins al moment, s'hagin dut a terme les reparacions necessàries per garantir-ne les condicions d'habitabilitat.
L'immoble és administrat per la Cambra de la Propietat Urbana de Manresa i el Bages, per això la PAHC Bages li exigeix una resposta immediata per solucionar aquesta situació, que vulnera el dret fonamental a un habitatge digne. La PAHC recorda que la llogatera ha complert amb totes les seves obligacions contractuals. Ara anuncia, davant la manca de solucions, compta amb el suport legal i social de la PAHC Bages.
Per aquest motiu, insta la Cambra de la Propietat Urbana de Manresa i el Bages a seure en una taula de negociació per trobar una solució immediata i garantir el dret a un habitatge digne. A més, afirmen, que no permetran que els llogaters siguin abandonades a la seva sort mentre s'incrementen els beneficis dels propietaris.
Per últim, la PAHC Bages vol reafirmar el seu compromís en la defensa dels llogateres i en la lluita contra les problemàtiques que pateixen: des de l'augment abusiu del lloguer, les finalitzacions de contracte amb finalitats especulatives fins a la imposició de clàusules abusives, el pagament irregular de l'IBI o la deixadesa en el manteniment d'edificis per part dels propietaris. Així doncs, anima a totes les llogateres a organitzar-se amb la PAHC Bages per defensar els seus drets.