Memòria.cat publica una entrevista del periodista Aleix Solernou Puig que rememora la Manresa de la guerra civil. Pepita Roqueta Reig (Manresa, 1930) explica com es va viure el conflicte bèl·lic des de la rereguarda. El seu testimoni serveix per conèixer les preocupacions, les pors, les misèries i la solidaritat que hi va haver en la societat manresana.
L'entrevista, titulada “La guerra, la gana, Manresa i Monet”, s'endinsa en els records d'una infància marcada per l'esclat de la guerra. Ella només tenia cinc anys quan es va produir el cop d'estar militar. Malgrat això, era conscient de tot el que passava al seu voltant. I així ho recorda tants anys després.
Amb una gran lucidesa, Roqueta narra les corredisses cap al refugi antiaeri del Castell quan sentia el so de les sirenes; la gana que va passar ella i la seva família; l'entrada de les tropes franquistes, etcètera. També explica la història que l'uneix amb Claude Monet, pare de l'impressionisme i un dels pintors més destacats de tots els temps.
Aquest treball és la segona publicació de Solernou a Memòria.cat. El primer va ser l'estudi sobre l'etapa manresana del periodista Josep Maria Planes.
Aleix Solernou Puig (Sant Joan de Vilatorrada, 1995) és autor del llibre La revolta del poble. L'1 d'Octubre al cor de Catalunya, que es presenta aquest dimecres a Manresa. També comissarià l'exposició Els herois de l'1 d'Octubre. Les seves fotografies de l'1-O van aparèixer en diferents documentals i mitjans de comunicació internacionals. Fundador del diari digital Vila-Torrada, és també coautor del llibre L'Abans de Sant Joan de Vilatorrada (1890-1979).
Pepita Roqueta rememora vivències de la guerra a Manresa en una entrevista d'Aleix Solernou
En la conversa, publicada a Memòria.cat, recorda les corredisses cap als refugis antiaeris i l'entrada de les tropes franquistes
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de novembre de 2020 a
les 19:14
Actualitzat el
24 de novembre de 2020 a les
19:20
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós arranjarà l'aparcament de davant l'escola Paidos per millorar seguretat i accés
-
Societat
Sant Fruitós obre les portes de les escoles abans de la preinscripció del curs 2026-2027
-
Societat
Manresa obre una enquesta ciutadana per definir el Pla Municipal de Salut 2026-2030
-
Societat
Un espai a Manresa que frena l'oblit: el programa que reforça la memòria i dona temps
-
Societat
Tall de trànsit al carrer de les Piques per obres de reparació del paviment
-
Societat
Dilluns començaran les obres d'ampliació d'un tram de la vorera a l'avinguda de les Bases
