Promocionar el Camí Ignasià a escala internacional com a destinació de turisme cultural és l'objectiu del viatge de premsa que porten a terme aquests dies un grup de cinc periodistes de diferents mitjans de comunicació de prestigi del Regne Unit, Irlanda i els Països Baixos. El viatge està organitzat per l'Agència Catalana de Turisme i els centres de promoció turística del País Basc i la Rioja, constituïts com a grup de treball per promocionar la ruta de pelegrinatge del Camí Ignasià, i compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, en el seu recorregut per les comarques de la plana de Lleida. Durant set dies, aquest grup de periodistes recorre diferents indrets relacionats amb aquesta ruta de 650 quilòmetres que segueix el pelegrinatge que va fer Sant Ignasi de Loiola, la qual comença a Azpeitia (Guipúscoa) i finalitza a Manresa.
Aquest dimarts i dimecres els periodistes estan visitant diferents indrets del Segrià, la Noguera, l'Urgell i la Segarra vinculats amb el Camí Ignasià. Han començat la visita per terres lleidatanes a la capital del Segrià, han recorregut el nucli històric per on transcorre el Camí Ignasià, i posteriorment s'han desplaçat a la Seu Vella. Aquest dimarts també tenen previst visitar el celler del Castell de Remei (Noguera), Tàrrega, i la localitat de Verdú (Urgell), un dels punts més destacats del tram català del Camí Ignasià, ja que és el poble natal del patró dels jesuïtes de Catalunya, Sant Pere Claver, i des de l'any 2013 disposa d'un refugi per a pelegrins amb capacitat per a 30 persones. El grup de periodistes visitarà el refugi de pelegrins de Verdú i posteriorment es desplaçarà a Vilagrassa (Urgell).
Dimecres tornaran a Verdú per reunir-se amb el pare Iribarri, fundador del Camí Ignasià, el qual estarà acompanyat per un grup de pelegrins australians. Tots plegats faran un tram del Camí Ignasià entre Verdú i Tàrrega, en un recorregut de 5 quilòmetres. Després, prosseguiran a peu el Camí de Sant Ignasi entre Tàrrega i Cervera, amb una distància d'11 quilòmetres, abans de continuar el seu viatge cap a Manresa.
Aquests periodistes pertanyen a diferents mitjans de comunicació de prestigi del Regne Unit, Irlanda i els Països Baixos. Entre els mitjans representats hi ha el diari britànic The Sun, que té una tirada al voltant de 3.200.000 exemplars i uns 8.500.000 lectors. La resta de mitjans representats en aquest viatge són el Scotland on Sunday, també de la Gran Bretanya, l'Iris Daily Mail d'Irlanda, el Relevant de Bèlgica, i finalment l'Algemeen Dagblad (AD) dels Països Baixos.
El Camí Ignasià és una ruta de 650 quilòmetres dividits en 27 etapes, que segueix el pelegrinatge que va fer Sant Ignasi de Loiola, fundador de la Companyia de Jesús l'any 1522. La ruta comença a la casa on va néixer a Azpeitia (Guipúscoa) i acaba a la Cova de Sant Ignasi a Manresa, tot passant per les comarques de la plana de Lleida, on el camí està senyalitzat.
Periodistes del Regne Unit, Irlanda i els Països Baixos s'interessen pel Camí Ignasià
Participen en un viatge de premsa que té per objectiu promocionar aquesta ruta de pelegrinatge a escala internacional
ARA A PORTADA
-
Xavier Mas Craviotto publica «Animals inexpressius»: «A mi el que m'interessa és portar la llengua a l'extrem» Pere Fontanals
-
-
La primera Cursa Antiracista de Manresa omple els carrers amb un clam per la convivència Pere Fontanals
-
Viladordis emociona amb el primer Escape Town: un joc per descobrir la memòria del barri Pere Fontanals
Publicat el 11 d’octubre de 2016 a les 20:06
Et pot interessar
-
Societat Manresa donarà veu a les professionals de les escoles bressol amb la jornada «De mestres a mestres»
-
Societat Els canvis de recorreguts del bus urbà per la transformació del Guimerà arribaran dilluns
-
Societat Talls de trànsit a Manresa dissabte per la primera Cursa Antiracista
-
Societat Tall de trànsit al carrer Pujada del Castell, dissabte al matí
-
Societat Santpedor amplia el suport a famílies amb infants i joves amb el nou Servei d'Intervenció Socioeducativa
-
Societat La Catalunya Central inicia la segona fase de vacunació de tardor amb cita i sense cita prèvia