Curs desfibril·lador de la FUB. Foto: FUB
Una quinzena de persones que treballen a la Fundació Universitària del Bages (FUB) han realitzat un curs de vuit hores per aprendre a utilitzar el desfibril·lador que hi ha a la planta baixa de l'edifici universitari. Es tracta d'un curs acreditat pel Consell Català de Ressuscitació i l'Institut d'Estudis de la Salut de la Generalitat que part del personal no docent ha hagut de realitzar obligatòriament per la situació del seu lloc de treball.
El curs té una part teòrica molt breu, però és eminentment pràctic. Prepara per a l'ús del desfibril·lador semiautomàtic, així com per a l'ús de les tècniques de suport vital bàsic instrumentat o reanimació cardiopulmonar.
Aquest és un curs que requereix de tot un seguit de material per poder-se desenvolupar, explica la seva directora i professora de la FUB, Sara Sevilla, bàsicament "maniquis amb qui poder practicar la reanimació i posar a prova l'ús del desfibril·lador". Aquest és un material del qual ja disposa la FUB, ja que s'utilitza tant en les pràctiques d'Infermeria com en diferents activitats de l'Escola de Formació Contínua.
‘Per fer ús del desfibril·lador és necessari que tothom tingui nocions de reanimació', explica Sevilla, sobretot en països com el nostre, on els aparells que s'utilitzen són semiautomàtics. En alguns països, afegeix, utilitzen desfibril·ladors totalment automàtics i per tant, no és tan important que es tinguin aquests coneixements.
A més, per Sevilla és bàsic formar persones en la cadena de la supervivència, ja que una ràpida i correcta intervenció té una gran incidència en les possibilitats de supervivència de la persona afectada. Per això, la directora del curs considera que "és molt important que el personal i docents de la FUB facin aquest curs, siguin o no de l'àmbit de la salut".
Les persones que hagin realitzat el curs hauran de renovar l'acreditació anualment amb dues hores més de formació. De fet, el que s'ha impartit a la FUB ja incloïa les noves recomanacions de l'European Resuscitation Council, que es revisen cada cinc anys. Per tant, es tracta d'un curs que ha inclòs les darreres novetats en aquesta matèria segons les autoritats europees en aquesta matèria.
Un tipus de formació habitual a la FUB
Aquesta no és la primera vegada que la FUB fa formació en aquest àmbit. El que és novedós en aquesta ocasió és el públic al qual s'adreça, ja que és la primera vegada que es fa pensant en el personal docent i no docent de la institució universitària.
Habitualment, el públic d'aquest tipus de formació són monitors de muntanya, alumnes de la FUB, agents de policia o bé gent que vol buscar feina en transport sanitari i necessita d'aquesta acreditació.
Personal de la FUB es prepara per saber utilitzar un desfibril·lador
El curs té una part teòrica molt breu, però és eminentment pràctic
ARA A PORTADA
-
-
Castellbell avança la modificació urbanística que permetrà instal·lar el futur institut a l'avinguda Catalunya Redacció
-
Una investigadora d'Althaia lidera un estudi sobre com la contaminació influeix en els infants Redacció
-
-
L'Helix Summit ha portat a Manresa els principals reptes de la formació de professionals de la salut Redacció
Publicat el 05 de juliol de 2011 a les 19:17
Et pot interessar
-
Societat Mor la germana Teresa Caballero Valdivia, la penúltima caputxina de Manresa
-
Societat FGC posa en servei 24 nous carregadors per a vehicles elèctrics a l'aparcament de Monistrol del Cremallera
-
Societat Es tornaran a repartir targetes per obrir contenidors als barris de Sant Pau i de la Mion
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà divendres de verd pel Dia Internacional de la Malaltia Celíaca
-
Societat Tall de trànsit al carrer Cardener del barri de Sant Pau, a partir de dijous
-
Societat La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central celebra l'acte de comiat de la darrera promoció de residents