Pineda de Bages renova l'enllumenat públic amb una inversió de 232.798 euros

Societat

Els treballs, que s'allargaran unes tres setmanes, permetran substituir les lluminàries de vapor de sodi per tecnologia LED

Publicat el 05 de novembre de 2026 a les 12:20

Aquesta setmana han començat els treballs de renovació de l'enllumenat públic de Pineda de Bages, una actuació que permetrà estendre la tecnologia LED a pràcticament tota la urbanització i avançar cap a un sistema d'il·luminació 100% LED a tot el municipi. La intervenció té un pressupost de 232.798 euros i comportarà una reducció de més del 50% del consum energètic de l'enllumenat de Pineda de Bages.

Tres setmanes de treballs a la urbanització

L'actuació consisteix a substituir les actuals lluminàries de vapor de sodi per nous punts de llum amb tecnologia LED. Els treballs s'estendran per tota la urbanització, amb l'única excepció del sector Quatre Finques, que ja disposa d'aquest sistema d'il·luminació.

El calendari previst és d'aproximadament tres setmanes. Un cop completada la intervenció, Pineda de Bages disposarà d'un enllumenat públic renovat, amb instal·lacions més eficients i un consum energètic considerablement inferior.

Cap a un enllumenat 100% LED al municipi

La renovació de Pineda de Bages forma part del projecte de millora de l'enllumenat públic que ha de permetre que tot el municipi disposi de tecnologia LED. El canvi suposa deixar enrere els sistemes tradicionals de vapor de sodi i apostar per una tecnologia que redueix la despesa energètica i millora l'eficiència de les instal·lacions.

En el cas concret de Pineda de Bages, la previsió és que la substitució de les lluminàries permeti estalviar més del 50% de l'energia que consumeix actualment l'enllumenat de la urbanització.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google