El Ministeri de Política Territorial de l'Estat ha publicat les resolucions dels tres convenis amb la Generalitat per la gestió dels ajuts de 2,5 milions d'euros destinats a pal·liar els danys dels aiguats d'Alcanar (1 de setembre del 2021) i els incendis forestals d'Artesa de Segre-Castellar de la Ribera (15 i 16 de juny del 2022) i el Pont de Vilomara i Rocafort (17 de juliol del 2022).
Les subvencions, acordades pel Consell de Ministres i gestionades per la Generalitat, es destinaran a reparar infraestructures municipals (equipaments o instal·lacions) i la xarxa viària. El conveni de major quantia (2,4 milions) és el destinat a les inundacions d'Alcanar, mentre que es dediquen 88.000 euros a l'incendi d'Artesa i 79.990 euros al foc del Pont de Vilomara.
Els tres convenis sumen així un total de 2.595.641 euros i serviran per cobrir un 50% de les despeses, segons l'estimació de danys. Catalunya gestiona les subvencions per catàstrofes al seu territori aplicant el conveni marc de col·laboració, de 20 de desembre del 2018. Segons el Ministeri de Política Territorial, les subvencions a la Generalitat per reparar danys de situacions catastròfiques (inundacions, incendis i nevades) ha estat de 48,7 milions d'euros en els darrers quatre anys.
Política Territorial de l'Estat destina poc menys de 80.000 a l'incendi del Pont de Vilomara
Societat
La subvenció, gestionada per la Generalitat, es destinarà a reparar infraestructures municipals i xarxa viària
ARA A PORTADA
-
-
Societat Manresa homenatjarà Quico Mestres amb actes, un llibre i el nou mirador a Santa Caterina Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Stephen Frears arriba aquest divendres a Manresa per inaugurar el Clam i recollir el Premi d'Honor Pere Fontanals
-
Societat Una obra de dos mesos ampliarà 175 metres de vorera al carrer Saclosa de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
18 de desembre de 2022 a
les 19:29
Actualitzat el
18 de desembre de 2022 a les
19:40
Et pot interessar
-
Societat
El mercat «Ualapop al carrer» tornarà dissabte al barri de la Carretera de Santpedor
-
Societat
Manresa debatrà sobre clima, qualitat de l'aire i salut als entorns escolars el 27 d'octubre
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada cedeix dos solars per construir una seixantena de pisos protegits
-
Societat
Talls de trànsit al polígon del Pont Nou de Manresa per l'aniversari del Room 5
-
Societat
Manresa és finalista als Premis DonaTIC pel guardó municipal Rosa Argelaguet
-
Societat
Súria crea un web per difondre les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
