El Ministeri de Política Territorial de l'Estat ha publicat les resolucions dels tres convenis amb la Generalitat per la gestió dels ajuts de 2,5 milions d'euros destinats a pal·liar els danys dels aiguats d'Alcanar (1 de setembre del 2021) i els incendis forestals d'Artesa de Segre-Castellar de la Ribera (15 i 16 de juny del 2022) i el Pont de Vilomara i Rocafort (17 de juliol del 2022).
Les subvencions, acordades pel Consell de Ministres i gestionades per la Generalitat, es destinaran a reparar infraestructures municipals (equipaments o instal·lacions) i la xarxa viària. El conveni de major quantia (2,4 milions) és el destinat a les inundacions d'Alcanar, mentre que es dediquen 88.000 euros a l'incendi d'Artesa i 79.990 euros al foc del Pont de Vilomara.
Els tres convenis sumen així un total de 2.595.641 euros i serviran per cobrir un 50% de les despeses, segons l'estimació de danys. Catalunya gestiona les subvencions per catàstrofes al seu territori aplicant el conveni marc de col·laboració, de 20 de desembre del 2018. Segons el Ministeri de Política Territorial, les subvencions a la Generalitat per reparar danys de situacions catastròfiques (inundacions, incendis i nevades) ha estat de 48,7 milions d'euros en els darrers quatre anys.
Política Territorial de l'Estat destina poc menys de 80.000 a l'incendi del Pont de Vilomara
La subvenció, gestionada per la Generalitat, es destinarà a reparar infraestructures municipals i xarxa viària
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de desembre de 2022 a les 19:29
Actualitzat el 18 de desembre de 2022 a les 19:40
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons