Protecció Civil ha activat aquest dilluns al migdia la prealerta del pla Inuncat davant la previsió d'acumulació d'aigua i l'augment del cabal d'alguns rius del Pirineu. Segons les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya, a partir d'aquest dilluns al migdia les pluges intenses poden deixar més de 100 litres per metre quadrat en menys de 24 hores a les comarques del Pirineu com el Pallars Jussà, Pallars Sobirà, Alta Ribagorça, Alt Urgell, Solsonès, Berguedà, el Ripollès i també a les comarques del sud com el Montsià, Baix Ebre i la Terra Alta. En aquest sentit, el Servei Meteorològic ha emès un avís per acumulació de pluja. Protecció Civil ha demanat extremar les precaucions davant les pluges intenses.
Al Bages hi plourà, però no tant com al nord del país. Tot i així, el cabal dels rius i torrens s'incrementarà pel que és important no acostar-se a les seves lleres. La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre ha informat que arran d'aquestes pluges a partir d'aquesta tarda-vespre i durant la matinada els cabals dels rius i torrents a les capçaleres de les dues Nogueres i també de la Garona a la zona més al sud s'incrementaran i podran assolir nivells de perill generant afectacions a les zones properes a les lleres. Aquestes zones corresponen a les comarques del Pallars Sobirà, Pallars Jussà i Alta Ribagorça i al sud de la Val d'Aran.
Protecció Civil ha informat de la previsió d'aquest fenomen de risc als municipis i consells comarcals de les zones on es preveu l'afectació i els ha sol·licitat que estableixin mesures preventives a l'entorn de les lleres.
Des de Protecció Civil es recomana molta precaució a la ciutadania davant aquesta previsió d'acumulació de pluja i increment de cabals dels rius a les zones de muntanya. S'aconsella evitar acostar-se a prop de rius i rieres de les zones que puguin estar afectades.
Protecció Civil activa la prealerta de l'Inuncat per acumulació de pluja
Les pluges intenses poden deixar més de 100 litres per metre quadrat en menys de 24 hores a les comarques del Pirineu | Al Bages hi plourà a partir de la matinada i durant tot el dimarts, però no serà la comarca més afectada | Tot i així, els cabals dels rius s'incrementaran significativament
ARA A PORTADA
Publicat el
04 d’abril de 2016 a
les 19:18
Actualitzat el
04 d’abril de 2016 a les
19:26
Et pot interessar
-
Societat
La cooperativa Recer consolida el projecte amb una assemblea amb més de cent socis
-
Societat
La passera de Bufalvent estarà tancada deu dies a vianants i ciclistes
-
Societat
La setmana que ve es tancarà l'accés al pàrquing del costat de la Fàbrica Nova
-
Societat
Castellbell inicia obres al cementiri per millorar nínxols i façana principal
-
Societat
Més de 500 infants participaran dissabte a la trobada Lleure al carrer a Manresa
-
Societat
Ocupació parcial de la calçada en un tram de la carretera de Vic, diumenge al matí
