"Es tracta d'un depredador sexual i un pederasta" que fins i tot "va arribar a utilitzar la violència". Així titlla el monjo Andreu Soler l'informe que ha emès aquest divendres la comissió d'investigació de Montserrat que es va constituir per aclarir la dotzena de denúncies que al llarg de l'any s'han publicat als mitjans contra aquest religiós.
Des de 1972, que va fundar el moviment escolta de l'abadia de Montserrat, fins a 2000, en que l'abat de Montserrat va apartar-lo dels escoltes i el va enviar al Monestir del Miracle, on no tenia contacte amb menors, Andreu Soler va fer tocaments i es va fer tocar per, com a mínim, una dotzena de menors d'entre 15 i 18 anys que participaven en les activitats de lleure de l'abadia.
Segons la comissió d'investigació l'actitud de Soler va anar empitjorant amb els anys. Inicialment es guanyava la confiança de l'escolta, amb paciència, i quan li era proper començaven els abusos. Bona part dels denunciants que van patir els abusos els primers anys de Soler expliquen que els acompanyava a l'habitació i que introduïa la sexualitat en una conversa que seguia amb tocaments al jove o obligant-lo a tocar-lo a ell o fins i tot, masturbant-se en la seva presència.
Amb els anys, però, els abusos sexuals del monjo es van tornar menys encoberts. La comissió recull el testimoni d'alguns menors que van patir l'abús encara sense conèixer el religiós, o en un primer contacte just quan arribaven al moviment escolta.
El testimoni més escabrós de tots plegats va ser el d'un home que va patir els abusos als 13 anys, entre 1998 i 1999, després de patir un càncer en que van haver d'amputar-li una cama, i després d'haver sobreviscut a un intent de suïcidi en que va estar temps en coma. Els pares van creure que el moviment escolta de l'abadia de Montserrat seria un bon lloc per recuperar-se i allà va començar el seu segon malson.
El monjo Andreu Soler va morir el 2008 i un any després l'abadia editava una publicació en que l'homenatjava. La publicació va ser retirada després que Miguel Ángel Hurtado, el primer denunciant dels abusos, es queixés al pare abat.
Qui va ser Andreu Soler, el «depredador sexual de menors» de Montserrat?
El monjo va abusar sexualment de forma sistemàtica entre 1972 i 2000 de nois del moviment escolta que ell mateix havia fundat
Ara a portada
-
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip» Xavier Sucarrats
-
Successos Detingut un home de 42 anys a Manresa per apunyalar la seva mare i deixar-la ferida de gravetat Redacció
-
Societat Una avaria informàtica obliga l'Ajuntament a deixar oberts els contenidors intel·ligents fins a dimarts Pere Fontanals
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 06 de setembre de 2019 a les 17:35
Actualitzat el 07 de setembre de 2019 a les 13:36
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit a tocar del tanatori Mémora de Manresa durant un mes
-
Societat Ampans tornarà a portar roses per Sant Jordi a les residències de gent gran
-
Societat El bitllet senzill del bus urbà de Manresa costarà només 1 euro per la diada de Sant Jordi
-
Societat Parir un fill mort a la setmana 40: «He agraït molt més les abraçades que les paraules»