Quinze joves del Bages en situació de vulnerabilitat socioeconòmica han sol·licitat la beca de la Fundació Impulsa per poder cursar estudis de FP.
La Fundació Impulsa també busca persones i empreses que vulguin sumar-se a la xarxa de mentors Impulsa, persones amb trajectòria sòlida i vinculació al territori que acompanyin en el seu creixement professional i humà als joves d'entre 16 i 20 anys seleccionats per rebre la Beca Impulsa. Joves compromesos i amb gran motivació per continuar la seva formació, però que es troben en una situació socioeconòmica vulnerable.
El 90% dels joves Impulsers acaben els estudis i obtenen un títol de Formació Professional (FP). Bona part d'aquest èxit rau en aquest acompanyament individualitzat de la mà de la figura del mentor que estimula el pensament i la reflexió del jove i l'ajuda a detectar i enfrontar conflictes.
A través del pla de formació del Programa Impulsa Mentoria, els mentors i mentores adquireixen coneixements i habilitats (softskills) sobre comunicació, empatia, i escolta activa, entre d'altres. Aquests aprenentatges són útils tant per la bona mentorització del jove, com en l'àmbit professional.
Així mateix, aquestes formacions ajuden a promoure relacions transformadores que permetin un creixement bidireccional i compartit. Formar part del Programa de Mentoria implica un compromís de mínim un any i òptim de dos i una dedicació d'aproximadament 5 hores al mes, entre trobades amb el jove, formacions i seguiment amb l'equip psicopedagògic de la Fundació Impulsa.
La Mentoria és una oportunitat per posar en valor l'experiència personal i professional, així com per enriquir-se a través d'una formació transversal i humana.
[h3]També una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a empreses[/h3]
A més a més dels mentors i mentores que s'impliquen a títol particular, la Fundació Impulsa també ofereix el Programa Impulsa Mentoria com una modalitat de col·laboració per a les empreses. Es tracta d'una proposta de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) per a organitzacions que vulguin involucrar els seus treballadors fent de mentors a través de voluntariat corporatiu.
La mentoria és una experiència que fomenta el compromís i la pertinença dels treballadors vers l'empresa. A través de les diverses formacions i de l'experiència de la pròpia mentoria, els treballadors adquireixen unes competències transversals que li serviran tant en l'àmbit laboral com en d'altres àmbits de la vida.
Quinze joves del Bages en situació de vulnerabilitat sol·liciten una beca de la Fundació Impulsa
La Fundació busca 15 nous mentors a la comarca amb una dedicació aproximada de cinc hores al mes
ARA A PORTADA
-
Vaga massiva de mestres al Bages amb talls a la C-55 i protesta als Serveis d'Educació Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Vídeos: seqüència prèvia a la detenció durant el ple de Santpedor amb Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Publicat el
20 d’abril de 2022 a
les 18:47
Et pot interessar
-
Societat
Més de 20 escoles participen en el programa de salut infantil de la Clínica Universitària
-
Societat
Tall de trànsit a la plaça Llisach per obres al passeig de la República
-
Societat
Els primers trens de l'R4 entre Manresa i Terrassa... no passen
-
Societat
Sant Fruitós arranjarà l'aparcament de davant l'escola Paidos per millorar seguretat i accés
-
Societat
Sant Fruitós obre les portes de les escoles abans de la preinscripció del curs 2026-2027
-
Societat
Manresa obre una enquesta ciutadana per definir el Pla Municipal de Salut 2026-2030
