Renfe ha anunciat la cancel·lació de 707 trens de passatgers per a aquest dimecres, 31 de juliol, en afectacions tant per als viatges d'AVE i llarga distància com els de mitjana distància (regionals). Aquesta afectació també perjudicarà els trens de Rodalies a Catalunya, que funcionaran al 40% del seu servei.
Les aturades seran de vuit hores i es dividiran en dues franges: de 12.00 a 16.00 i de 20.00 a 24.00. Durant la resta de la jornada els trens haurien de funcionar amb normalitat. Aquesta convocatòria afecta quatre jornades: aquest dimecres 31, el dimecres 14 d'agost, el divendres 30 d'agost i el diumenge 1 de setembre.
En total, hi haurà 230 combois afectats de l'AVE i llarga distància i els altres 477 són regionals. Aquestes cancel·lacions són arran de les aturades parcials convocades per la CGT per a la millora de les condicions laborals dels treballadors de les línies ferroviàries.
El ministeri de Foment, segons recull el 3/24, estableix uns serveis mínims on determina que han de circular el 78% dels trens d'AVE i llarga distància i un 65% dels de mitjana distància. El sindicat de la CGT considera "desmesurats" aquests serveis mínims i per contra, Foment assegura que aquestes aturades "perjudiquen el ciutadà".
La CGT ha convocat aquestes aturades per reclamar diverses millores, com un augment de les taxes de reposició, la conciliació familiar, que s'aturi l'externalització dels serveis o el dret a promoció interna, entre d'altres. Segons el sindicats, amb la manca de personal no és possible "mantenir i garantir la prestació d'uns serveis de qualitat i garants d'un ferrocarril per a la majoria" i que es compleixi el reial decret 6/2018 referent a l'augment dels llocs de treball i a la reducció de la jornada setmana a 37,5 hores a la setmana.
Rodalies, afectada
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Ministeri de Foment han dictats uns serveis mínims del 40% a Rodalies en la vaga convocada pel sindicat CGT dimecres que ve. Concretament, l'aturada serà de dotze del migdia a quatre de la tarda i de vuit del vespre a mitjanit, mentre que durant la resta de la jornada el servei serà l'habitual.
Renfe cancel·la 707 trens aquest dimecres a tot l'Estat
La convocatòria d'aturades de la CGT afectarà el servei de Rodalies, que circularà al 40%
ARA A PORTADA
-
Els Comuns reclamen un servei de cateterisme cardíac de 24 hores a l'Hospital de Sant Joan de Déu Pere Fontanals
-
-
-
ICS Catalunya Central i Althaia sumen esforços per cuidar la salut mental en l'etapa perinatal Pere Fontanals
-
Un conte a l'escola Valldaura de Manresa trenca estereotips de gènere i fomenta el respecte Redacció
Publicat el 29 de juliol de 2019 a les 19:26
Actualitzat el 29 de juliol de 2019 a les 19:27
Et pot interessar
-
Societat
La Carretera de Santpedor estrena l'himne del MiniPop, el mercat de segona mà infantil del barri
-
Societat
El trajecte de bus Santpedor - Manresa es veurà afectat per obres
-
Societat
Sant Fruitós amplia el paviment del Cobert de la Màquina de Batre per millorar l'accessibilitat
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau pel Dia Mundial de la Diabetis
-
Societat
Castellbell i el Vilar millora l'eficiència energètica de l'Escola Jaume Balmes
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia les obres per millorar l'accessibilitat d'un recorregut de vianants a la Font
