Convocats pel grup impulsor del projecte Cep, Tina i Vi: Recuperem la memòria de la vinya i el vi, dimecres passat, 24 de novembre, es van reunir a la casa Lluvià representants d'alguns dels 28 municipis que hi participen, entre ells, Castellgalí, Manresa, Rajadell, Sallent i Sant Fruitós de Bages. L'objectiu de la trobada era conèixer de primera mà l'exposició que serà itinerant en els propers anys per tots els municipis que la sol·licitin i posar en comú l'estat de les accions que es duen a terme en el marc del projecte.
L'acte va comptar amb la benvinguda d'Anna Crespo, regidora de Cultura i Festes de l'Ajuntament de Manresa, els parlaments dels impulsors del projecte Eva Farré, de la Denominació d'Origen Pla de Bages, i Francesc Comas, del Centre d'Estudis del Bages. Mireia Vila, historiadora i investigadora principal del projecte ha exposat els continguts de l'exposició. Durant l'acte es va destacar la rellevància del projecte, que posa en relleu el passat vitivinícola de la comarca i que dóna l'oportunitat de treballar de manera mancomunada en un objectiu comú i compartit que pot suposar dotar de valor afegit la projecció turística de la comarca. La cloenda va anar a càrrec de Sílvia Tardà, Consellera de Cultura del Consell Comarcal del Bages, que va agrair la presència dels representants municipals i, en general, la col·laboració de tots els municipis en el projecte, així com l'empenta i compromís de les entitats i persones impulsores del projecte.
L'exposició itinerant Quan les cases feien olor de vi dóna a conèixer la feina de recerca feta el darrer any per posar en valor la tradició vitivinícola de la comarca a partir de la cerca de documentació i de les entrevistes fetes amb persones relacionades amb el món de la vinya de la comarca. L'exposició té diversos àmbits que porten els títols de Treballar a la vinya, Pagar parts a l'amo, Ambient de verema, Beure i menjar raïm, Vendre el vi i Passat, present i futur. Els continguts de la mostra han estat a càrrec de Mireia Vila Cortina i la producció ha anat a càrrec d'Expomón. La cooperativa l'Arada ha fet l'adaptació del disseny per la difusió.
L'exposició es podrà visitar fins al 27 de novembre a la Casa Lluvià de Manresa, en horari de 17.30 a 20.30 hores. A partir del mes de gener estarà a disposició de tots els ajuntaments de la comarca, que la poden sol·licitar a l'Àrea de Cultura del Consell Comarcal del Bages.
[h3]Recuperació de la memòria històrica[/h3]
El Bages ha estat una comarca notòriament vitícola i els seus municipis han estat relacionats amb la vinya al llarg de la seva història i d'aquesta dedicació n'ha quedat una gran quantitat d'elements materials. Així mateix, de generació en generació, el treball de la vinya i el vi també ha generat un ric patrimoni documental i immaterial, en la forma de coneixements del treball, costums i tradicions, toponímia, etc.
El projecte Cep, Tina i Vi: Recuperem la memòria de la vinya i el vi, que va començar l'any 2019, té l'objectiu de recollir testimonis que permetin recuperar, conservar i difondre el coneixement sobre els treballs tradicionals de la producció vitivinícola al Bages abans de la modernització i de la industrialització: feines i procediments, eines i instal·lacions, varietats de plantes, tradicions culturals lligades als treballs del camp, etc. Tot aquest conjunt patrimonial conforma un dels principals trets d'identificació del Bages que cal preservar i que es pot perdre si no és recollit i sistematitzat. Se'n pot trobar informació a la pàgina web www.ceptinavi.cat i al perfil @ceptinavi de Twitter, Instagram, Facebook i YouTube.
Consell Comarcal del Bages, Ajuntament de Manresa, Consell Regulador de la Denominació d'Origen Pla de Bages i Centre d'Estudis del Bages impulsen el projecte, que té la participació de 28 municipis del Bages a través de convenis de col·laboració. El projecte compta amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través del Catàleg de recursos de la Xarxa de municipis.
Representants dels municipis del projecte Cep, Tina i Vi visiten «Quan les cases feien olor de vi»
Societat
Aquest dissabte és el darrer dia per poder visitar la mostra a la Casa Lluvià de Manresa
ARA A PORTADA
-
Societat Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa Redacció
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
-
Economia El Consell Comarcal impulsa la marca Invest in Bages per reforçar l'atracció d'activitat industrial Redacció
-
Cultura i Mitjans Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès Redacció
Publicat el
26 de novembre de 2021 a
les 15:52
Actualitzat el
26 de novembre de 2021 a les
16:01
Et pot interessar
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
-
Societat
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Societat
Tractaments amb herbicides a les subestacions elèctriques de Manresa i el Congost
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Sant Maurici per obres de renovació de la xarxa d'aigua
-
Societat
Les obres al clavegueram tallaran dos mesos un tram del carrer Pujada Roja de Manresa
