Durant la revetlla i la nit de Sant Joan, entre les 8 del vespre del dia 23 de juny i fins a les 8 del matí de la diada de Sant Joan, els Bombers han rebut 934 avisos a tot el país. Les comarques amb una major concentració de serveis han estat les comarques del Baix Llobregat (155), el Vallès Occidental (132), el Barcelonès (109), el Maresme (40) i l'Alt Empordà (38). La gran majoria dels serveis han estat per atendre incendis urbans, de contenidors, habitatges o vehicles, i petits incendis de vegetació, tant en zona urbana, com agrícola o forestal. Pel que fa a serveis per regions d'emergències, la majoria dels avisos s'han rebut des dels municipis de la regió Metropolitana Sud i Metropolitana Nord.
Al Bages, els Bombers han rebut 21 avisos, 2 per incendis de vegetació, 15 per incendis urbans, en contenidors, vehicles o habitatges, i 4 per altres incidents, cap d'ells amb afectacions personals. Al Moianès, n'ha rebut només 3, 1 per incendi urbà i 2 més per altres serveis, també sense cap afectació humana.
[noticia]110341[/noticia]
El servei més rellevant de la revetlla ha estat a la Regió d'Emergències de Lleida, al municipi de Gimenells i el Pla de la Font (Segrià), on un home va morir en caure dins una foguera i no poder sortir-ne. Els Bombers de la Generalitat van rebre l'avís de l'accident a les 22.15 hores i immediatament es van activar dues dotacions que van dirigir-se al local social municipal, on hi havia la tradicional foguera de la revetlla de Sant Joan. Les dues dotacions de Bombers van apagar la foguera amb rapidesa per tal que els efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) poguessin accedir al ferit, però no van poder fer res per la seva vida. Fins al lloc s'hi van desplaçar diverses patrulles, així com també la Unitat d'Investigació dels Mossos d'Esquadra, que es van fer càrrec dels tràmits judicials i de la investigació de l'accident.
D'altra banda, el gruix dels serveis que han atès els Bombers de la Generalitat corresponen a incendis de vegetació (un total de 289 des de les 20h), seguit dels incendis de contenidors de residus (amb 267 avisos) i incendis d'habitatges (28 avisos).
Revetlla i nit de Sant Joan tranquil·la al Bages i el Moianès
Societat
Els Bombers han rebut 21 avisos en una comarca i 3 a l'altra
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El convent de les Caputxines deixa de formar part de la «Manresa desconeguda» Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Fotos | Visites de la Manresa Desconeguda al convent de les Caputxines de Manresa Hasmukh Kerai
-
Successos Un vessament de sang d'un camió de residus obliga a activar un ampli dispositiu a Moià Pere Fontanals
-
Successos La Festa Major de Manresa reforçarà la seguretat amb més patrulles, drons i Punts Lila Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Tap'Antic desborda el Barri Antic de Manresa amb més de 10.000 tapes servides Pere Fontanals
Publicat el
24 de juny de 2023 a
les 12:09
Actualitzat el
24 de juny de 2023 a les
18:06
Et pot interessar
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
-
Societat
Artés millora diversos equipaments municipals durant l'estiu
-
Societat
Treballs de pintura provocaran talls de trànsit aquest dijous al vespre a Manresa
-
Societat
Els asfaltatges a Manresa arribaran aquest dijous al carrer Josep Guitart
