Sallent col·labora en una plantada d'arbres per repoblar zones malmeses. Es tracta d'una iniciativa de Reforest Project, una ONG dedicada a la reforestació i al canvi climàtic que busca col·laboradors per dur a terme accions ecologistes.
En el cas de Sallent, l'empresa es va posar en contacte amb l'Ajuntament per demanar la seva col·laboració per poder plantar en terrenys del municipi. Els llocs de plantació escollits han estat a Bell-lloc, darrere el tanatori de Sallent, i la zona de l'envelat, unes "zones malmeses" segons explica el regidor de Medi Ambient, Marc Prat, "que volem contribuir a repoblar-les amb espècies autòctones".
De fet, aquest és precisament l'objectiu de Reforest Project: repoblar zones urbanes malmeses a través de la plantació d'arbres. I ho fa amb persones voluntàries que creuen i defensen aquesta filosofia.
En aquesta ocasió l'empresa d'allotjament rural EscapadaRural i la cadena hotelera Nobu han estat les encarregades de dur a terme la plantació sota les indicacions de Fernando Ojeda, tècnic forestal i fundador de Reforest Project. Durant dos dies, el 23 i 24 d'octubre, han plantat un total de 1.150 arbres, un 90% alzines i el 10% restant de pi.
En paraules del regidor de Medi Ambient, "ens interessa l'alzina perquè és autòctona i ens permet tenir boscos més adequats al canvi climàtic, ja que aguanten millor la sequera". El regidor Marc Prat remarca també les dificultats que suposa tenir boscos de pi "quan hi ha foc".
Per a les empreses col·laboradores, la plantació d'arbres en zones malmeses "és una manera molt bona de donar un retorn a la natura", en paraules de la directora general d'EscapadaRural, Montse Gil. Creuen en el projecte perquè "som una empresa que ens dediquem a posar en contacte a gent que viu d'això, que estima la natura". A més, l'empresa compleix 15 anys i per celebrar-ho "és un bon regal poder plantar un bosc i que els nostres treballadors s'emportin aquesta experiència a casa".
Sallent col·labora en una plantada d'arbres per repoblar zones malmeses
Es tracta d'una iniciativa de Reforest Project, una ONG dedicada a la reforestació i al canvi climàtic que busca col·laboradors per dur a terme accions ecologistes
ARA A PORTADA
Publicat el
25 d’octubre de 2023 a
les 18:05
Actualitzat el
25 d’octubre de 2023 a les
18:14
Et pot interessar
-
Societat
L'ICS Catalunya Central reforça la formació pràctica dels estudiants de Medicina de la UVic-UCC
-
Societat
Sant Fruitós obre inscripcions per al bus de Setmana Santa cap a Alcalá del Valle
-
Societat
Núria Montserrat visita UManresa i coneix els seus projectes assistencials, educatius i socials
-
Societat
Ban de l'alcalde per garantir la seguretat al Carnestoltes Infantil de Manresa
-
Societat
Els vins experimentals de la Torre Lluvià obren el primer tast de l'any al Bages
-
Societat
Talls de trànsit al Centre Històric pels Jardins de Llum
