Sallent col·labora en una plantada d'arbres per repoblar zones malmeses. Es tracta d'una iniciativa de Reforest Project, una ONG dedicada a la reforestació i al canvi climàtic que busca col·laboradors per dur a terme accions ecologistes.
En el cas de Sallent, l'empresa es va posar en contacte amb l'Ajuntament per demanar la seva col·laboració per poder plantar en terrenys del municipi. Els llocs de plantació escollits han estat a Bell-lloc, darrere el tanatori de Sallent, i la zona de l'envelat, unes "zones malmeses" segons explica el regidor de Medi Ambient, Marc Prat, "que volem contribuir a repoblar-les amb espècies autòctones".
De fet, aquest és precisament l'objectiu de Reforest Project: repoblar zones urbanes malmeses a través de la plantació d'arbres. I ho fa amb persones voluntàries que creuen i defensen aquesta filosofia.
En aquesta ocasió l'empresa d'allotjament rural EscapadaRural i la cadena hotelera Nobu han estat les encarregades de dur a terme la plantació sota les indicacions de Fernando Ojeda, tècnic forestal i fundador de Reforest Project. Durant dos dies, el 23 i 24 d'octubre, han plantat un total de 1.150 arbres, un 90% alzines i el 10% restant de pi.
En paraules del regidor de Medi Ambient, "ens interessa l'alzina perquè és autòctona i ens permet tenir boscos més adequats al canvi climàtic, ja que aguanten millor la sequera". El regidor Marc Prat remarca també les dificultats que suposa tenir boscos de pi "quan hi ha foc".
Per a les empreses col·laboradores, la plantació d'arbres en zones malmeses "és una manera molt bona de donar un retorn a la natura", en paraules de la directora general d'EscapadaRural, Montse Gil. Creuen en el projecte perquè "som una empresa que ens dediquem a posar en contacte a gent que viu d'això, que estima la natura". A més, l'empresa compleix 15 anys i per celebrar-ho "és un bon regal poder plantar un bosc i que els nostres treballadors s'emportin aquesta experiència a casa".
Sallent col·labora en una plantada d'arbres per repoblar zones malmeses
Es tracta d'una iniciativa de Reforest Project, una ONG dedicada a la reforestació i al canvi climàtic que busca col·laboradors per dur a terme accions ecologistes
ARA A PORTADA
-
Carrer Guimerà: tot a punt per als nous recorreguts de bus i per a una tarifa plana d'aparcament Pere Fontanals
-
-
Junts insta l'Ajuntament de Manresa a allunyar-se de les empreses vinculades al cas DGAIA Pere Fontanals
-
Descobreix la Setmana del Turisme Industrial: experiències úniques per redescobrir el passat fabril del Bages Pere Fontanals
-
Manresa retrà homenatge a les víctimes del franquisme cinquanta anys després de les detencions Pere Fontanals
Publicat el 25 d’octubre de 2023 a les 18:05
Actualitzat el 25 d’octubre de 2023 a les 18:14
Et pot interessar
-
Societat El BusCat visita Sant Fruitós i destaca el Nexe Espai Jove com a referent en emancipació juvenil
-
Societat Professionals de l'ICS Catalunya Central, reconeguts en els prestigiosos Premis Barea
-
Societat Sant Fruitós apropa el patrimoni a la gent gran amb tallers de memòria i objectes antics
-
Societat Sant Joan homenatja 60 veïns i omple Cal Gallifa en la Setmana de la Gent Gran
-
Societat Sant Fruitós acull la Gala Flors d'Honor i revalida tres distincions com a vila verda de referència
-
Societat Sant Fruitós impulsa un taller gratuït per ensenyar primers auxilis i ús de desfibril·ladors