
El president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve, ha visitat aquest divendres 13 de juny les millores fetes al centre urbà de la vila i al parc municipal Macary i Viader gràcies a les obres finançades pel Pla Xarxa d'aquesta institució. Prèviament, Salvador Esteve ha presidit a les Comes de Cererols la presentació del pla d'informació i vigilància contra incendis forestals. En la seva visita a la vila, el president de la Diputació ha estat acompanyat per l'alcalde Josep Maria Canudas, diferents membres de la corporació municipal i altres autoritats.
Les obres del parc Macary i Viader han permès millorar-ne l'entorn i les instal·lacions, així com crear dues noves pistes de pàdel que amplien la dotació d'equipaments d'aquest espai de lleure, cedit per l'empresa Iberpotash a l'Ajuntament. Per la seva banda, les obres realitzades al centre urbà van fer possible la repavimentació d'un tram de vorera d'uns 275 metres entre els carrers Salvador Vancell i González Solesio, a més de renovar diferents canalitzacions de serveis.
Després de fer un recorregut pel centre de la vila, el seguici ha arribat al parc Macary i Viader, on ha visitat les intervencions realitzades i ha tingut lloc l'acte de parlaments. L'alcalde Josep Maria Canudas ha agraït la contribució de la Diputació per a la realització de les dues obres i el suport que aquesta institució ofereix als municipis petits.
L'alcalde de Súria ha convidat els suriencs i surienques a "gaudir" d'aquestes noves millores. Josep Maria Canudas també ha agraït la col·laboració de l'empresa Iberpotash, propietària del recinte del parc, i el treball dels tècnics municipals en el desenvolupament dels dos projectes.
El president de la Diputació ha manifestat que les dues obres demostren que, tot i les actuals dificultats econòmiques, "els ajuntaments no paren mai". També ha elogiat l'exemple de col·laboració entre l'administració i el sector privat que suposa el parc Macary i Viader.
Salvador Esteve ha afegit que les administracions locals "hem fet un sobreesforç per adaptar-nos a les possibilitats que tenim". Segons Salvador Esteve, cal mantenir aquesta línia i aprofundir en el treball conjunt amb el sector privat i la societat civil per avançar cap a "un país de primera fila".
En la visita del president de la Diputació a la vila també hi han participat representants de l'empresa Iberpotash. Salvador Esteve també ha saludat responsables de la Unió de Botiguers, del Centre d'Esports Súria i de l'empresa Viscola, que ha portat a terme les obres del parc Macary i Viader.
El Pla Xarxa de la Diputació va aportar un total de 180.908,11 euros per a la realització de les dues obres.
Les Comes de Cererols acull la presentació del pla contra incendis forestals
Salvador Esteve també ha presidit la presentació del pla d'informació i vigilància de la Diputació contra incendis forestals, que ha tingut lloc a les Comes de Cererols en un acte que ha estat obert per l'alcalde Josep Maria Canudas.
L'operatiu es desenvoluparà entre aquest diumenge 15 de juny i començaments de setembre, amb la participació de la Diputació de Barcelona, 256 ajuntaments, 10 consells comarcals i 118 agrupacions de defensa forestal (ADF).
El president de la Diputació ha remarcat la importància de la continuïtat del pla i els seus "bons resultats" en la preservació dels boscos. Salvador Esteve també ha demanat un "compromís ciutadà" per tal que el pla sigui encara més efectiu.
Per la seva banda, l'alcalde de Súria ha agraït a la Diputació l'elecció de les Comes de Cererols, un any més, per a la presentació del pla. Segons Josep Maria Canudas, el pla expressa "molt bé" la vocació dels municipis per ser una part activa en la prevenció dels incendis forestals, en coordinació amb el voluntariat i les altres institucions.
En el transcurs de l'acte de presentació, el director general de Protecció Civil de la Generalitat, Jordi Aurich, ha advertit que el Bages serà aquest estiu una de les zones amb alt risc d'incendis forestals, d'acord amb les previsions meteorològiques de l'estiu. El pla mobilitzarà un total de 334 persones que disposaran d'una flota de 106 vehicles 4x4 per fer tasques de vigilància de 472.979 hectàrees forestals a la demarcació de Barcelona. Enguany, el pressupost del pla és de 2.717.745 euros.