La plataforma Salvem el Pla de Bages ha finalitzat aquest mes de maig una ronda de converses amb tots els partits polítics de Sant Fruitós de Bages (Gent Fent Poble, ERC, J×Sant Fruitós i PSC) on ha presentat les seves propostes de protecció ambiental per aquest municipi.
La plataforma va sorgir com a resposta als plans del govern de Sant Fruitós d'increment de la reserva de sòl industrial i comercial en zones d'interès ecològic en el nou POUM del municipi. Aquest projecte de pla urbanístic, encapçalat per l'alcalde Joan Carles Batanés, no va superar l'aprovació inicial després d'un convuls ple el març de 2019 degut a la falta d'acord amb els seus socis de govern (PSC), l'oposició i amb entitats socials.
Les reserves de sòl i la preservació de l'entorn natural del poble van ser uns dels punts principals de desacord. Aleshores, la plataforma Salvem el Pla de Bages va manifestar el seu compromís a elaborar una proposta de caire proteccionista que fos dialogada i consensuada amb tots els partits polítics i entitats del poble. Aquesta proposta inclou, entre altres aspectes, la preservació de corredors ecològics que connecten les valls dels rius Llobregat i Cardener, que són clau per a la supervivència de molts ecosistemes del Pla de Bages, i la protecció d'àrees d'alt interès paisatgístic que havien estat seleccionades com a zones de potencial industrial.
La proposta ha estat presentada en les reunions que s'han anat celebrant durant aquesta primavera, i ha rebut una resposta positiva per part dels responsables polítics, que han manifestat la voluntat de millorar significativament els espais de protecció ambiental del municipi, i continuar treballant en aquesta direcció en els propers mesos.
Salvem el Pla de Bages presenta la seva proposta ambiental als partits de Sant Fruitós
Societat
Inclou, entre altres aspectes, la preservació de corredors ecològics que connecten les valls dels rius Llobregat i Cardener i la protecció d'àrees d'alt interès paisatgístic
ARA A PORTADA
-
Política L'esquerra independentista formalitza l'adquisició del nou Casal Alimara a Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Els Tirallongues de Manresa signen la seva millor actuació al Concurs de Castells de Tarragona Pere Fontanals
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
Publicat el
13 de maig de 2020 a
les 19:21
Actualitzat el
13 de maig de 2020 a les
19:23
Et pot interessar
-
Societat
La façana de l'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Mundial de la Meningitis
-
Societat
Súria arrenca el Cicle d'Activitats de Medi Ambient amb un taller de compostatge casolà
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
-
Societat
«Habitar el meu cos», sobre violència estètica, arriba a la Biblioteca del Pont de Vilomara
-
Societat
Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen»
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
