El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat que la ponència de vacunes ha aprovat vacunar amb una tercera dosi totes les persones de més de 60 anys, a més dels treballadors sanitaris i sociosanitaris. Ho ha anunciat en una roda de premsa des de Turquia, on ha detallat que la setmana vinent ho ha de debatre el consell interterritorial de Salut.
El cap de l'executiu espanyol ha apostat per "continuar amb la vacunació sense pausa" en un moment en què l'Estat té vacunada el 88% de la població de més de 12 anys i quan set autonomies es plantegen estendre el certificat Covid per evitar que s'estenguin els efectes de la sisena onada que afecta Europa, a més de convèncer els que rebutgen rebre la punxada.
Sánchez creu que "estem molt millor que fa un any per abordar qualsevol repunt que es pugui produir", en la línia de les declaracions de la ministra de Sanitat, Carolina Darias, que ha assegurat que es monitoren les dades per si cal aplicar restriccions per Nadal, si augmenten els casos.
En qualsevol cas, Darias ha afirmat aquest dimecres que les comunitats autònomes tenen un "camí obert" per sol·licitar l'ús del certificat Covid per accedir a determinats espais, ja que el Tribunal Suprem va avalar que s'apliqués aquesta mesura en àmbits territorials concrets, durant un període concret i en funció de les dades de la pandèmia. El govern espanyol no preveu una norma estatal per regular-lo, quan ja són set les autonomies que es plantegen estendre'n l'ús, amb el País Basc com a capdavant en anunciar que estendrà el passi Covid a l'hostaleria.
[plantillacoronavirus]
Sánchez anuncia que majors de 60 anys i sanitaris rebran una tercera dosi
La ponència de vacunes aprova la punxada de reforç antiCovid i ara ho haurà d'aprovar el consell interterritorial de Salut
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
17 de novembre de 2021 a
les 17:41
Et pot interessar
-
Societat
La Residència d'Avis de la Sagrada Família celebrarà el seu 38è aniversari amb una festa oberta
-
Societat
Dues avaries obliguen a restringir el trànsit als carrers Providència i Vell de Santa Clara
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Vallès per la festa d'aniversari de la Residència Sagrada Família
-
Societat
L'ICS impulsa a Manresa una escola de salut transcultural adreçada a famílies d'origen marroquí
-
Societat
Cardona reclama a Educació que no suspengui un grup d'Infantil de l'Escola Patrocini
-
Societat
Vuitanta centres de la Catalunya Central deixaran de fer colònies per reclamar millores
