La tramitació d'una llicència d'obres o d’activitats a Sant Fruitós de Bages serà més àgil gràcies a la signatura d'un conveni entre l'Ajuntament i diferents col·legis professionals.
El conveni, que ha estat aprovat aquest dilluns, serà signat pel consistori santfruitosenc i els col·legis professionals de la Intercol·legial Tècnica de Bages-Berguedà, formada pel COAC, CATEB, COEIC i CETIM. Amb aquest nou acord es busca minimitzar el màxim possible els temps de tramitació i facilitar als ciutadans i empreses els processos administratius.
Fins ara, els tècnics municipals eren els encarregats de realitzar els diferents informes tècnics necessaris en les tramitacions. Un cop aquest nou sistema entri en funcionament, seran els col·legis professionals qui realitzin aquests tràmits i, per tant, els processos seran molt més àgils, el que repercutirà en positiu tant en els ciutadans, els promotors, com en les possibles noves empreses que vulguin implantar-se al municipi.
Concretament els col·legis professionals tindran potestat per redactar els informes de idoneïtat tècnica, una documentació necessària que sempre ha de precedir a les sol·licituds de llicència o de comunicació prèvia. Aquest informe és on es verifica que el projecte o la documentació aportada compleix tota la normativa vigent.
Aquest model de col·laboració funciona des de fa 15 anys a Barcelona i a tot Catalunya únicament es va aprovar a l’Ajuntament de Manresa ara fa un mes.
Per tal de treballar en l’aplicació d’aquest conveni el més aviat possible, s’ha creat una comissió de desenvolupament i una taula de seguiment formada per representants del consistori i dels diferents col·legis professionals.
Sant Fruitós agilitzarà els tràmits de les llicències d'obres i activitats
Societat
Gràcies a un acord que se signarà amb la Intercol·legial Tècnica de Bages-Berguedà
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
-
Successos Manresa acumula almenys vuit robatoris en locals de restauració des del juny Pere Fontanals
Publicat el
09 de març de 2024 a
les 18:21
Actualitzat el
09 de març de 2024 a les
18:28
Et pot interessar
-
Societat
Cardona reclama a la Diputació una solució definitiva per a les obres de l'avinguda del Rastrillo
-
Societat
Manresa inicia dilluns l'asfaltatge d'onze punts de la ciutat
-
Societat
Sant Andreu Salut programa sis xerrades gratuïtes sobre salut, cures i benestar
-
Societat
La Residència Navarcles renova fins al 2030 l'acreditació com a Centre Lliure de Contencions
-
Societat
Prop de 700 persones fan ús de les dutxes i la bugaderia socials de Manresa el 2025
-
Societat
La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn
