L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha implementat un nou model per tal que les lleres fluvials del municipi estiguin en bon estat de neteja i conservació durant un període de temps més llarg, el què suposarà un important estalvi econòmic.
Fins ara, es netejaven de forma regular aquests espais tallant el canyissar existent, fet que, a causa del ràpid creixement d'aquesta planta, ocasionava que en un breu període de temps l'espai tornés a estar en males condicions.
El nou model que s'està implementant aquesta temporada consisteix en, per una banda, arrencar les plantes invasores des de l'arrel per tal que el rebrot sigui més lent, i per l'altra, se sembren llavors d'espècies de ribera que ajuden a consolidar els torrents i eviten que el canyissar envaeixi la zona. També es duen a terme tasques de retirada de sediments que puguin reduir la capacitat de desguàs de les lleres.
Durant quatre setmanes s'estan fent aquests treballs al torrent de les Feixes del Torrent Bo i del Riu d'Or i al tram final del torrent de Torroella a la desembocadura cap al riu Llobregat. En aquest punt la neteja també ha de servir per evitar els problemes que es causen a l'N-141C i al barri de Torroella de Baix, quan es registren episodis de pluges intenses.
La realització d'aquests treballs ha suposat una inversió de més de 80.000 euros que s'han finançat íntegrament a través d'una subvenció de l'Agència Catalana de l'Aigua, fruit de la prèvia sol·licitud d'aquests projectes per part de l'Ajuntament.
Sant Fruitós aposta per un nou model per mantenir les lleres fluvials en bones condicions
El canvi de sistema permetrà que aquests espais estiguin nets durant més temps
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de febrer de 2022 a les 16:37
Actualitzat el 03 de febrer de 2022 a les 16:42
Et pot interessar
-
Societat
Obertes les inscripcions per a la 42a Transéquia, amb quatre modalitats i caràcter solidari
-
Societat
Sant Fruitós de Bages renova la teulada de la Biblioteca Municipal amb coberta enjardinada
-
Societat
Tall de trànsit en un tram del carrer Bilbao, la setmana vinent
-
Societat
Manresa acull una jornada sobre Plans Especials d'Usos i Activitats per revitalitzar el comerç
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet finalitza la reurbanització del carrer Bisbe Perelló
-
Societat
Docents de la Catalunya Central diuen que «ja n'hi ha prou!» i anuncien noves mobilitzacions
