Sant Fruitós de Bages ha començat a utilitzar aigua regenerada per a la neteja de la via pública i per al reg de supervivència de l'arbrat del municipi.
Aquesta aigua, provinent de l'EDAR Manresa – Sant Joan de Vilatorrada, arriba al municipi amb camions cisterna. Es tracta d'aigua no potable que rep un tractament especial que la fa apte per netejar carrers i per al reg de supervivència de l'arbrat del municipi.
El decret d'emergència per sequera decretat el passat 1 de febrer pels municipis de la conca del Llobregat, suposava la prohibició d'utilització d'aigua potable per al reg de jardins i zona verdes, així com per la neteja de carrers, paviment i façanes, en ambdós casos tant de caràcter públic com privat.
No obstant, com a excepció, es permet el reg públic per supervivència de l'arbrat i de neteja de carrers amb aigües regenerades, com les procedents de l'Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR) Manresa - Sant Joan de Vilatorrada, per a la qual l'Agència Catalana de l'Aigua en va autoritzar de forma temporal.
Així doncs, aquesta aigua regenerada únicament s'empra per a la neteja de la via pública i per al reg de supervivència de l'arbrat dels carrers i zones verdes urbanes, ja que no està permès el reg per aspersió o degoteig amb aigua potable.
Aquesta iniciativa és possible fruit del conveni en què està treballant l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages amb la Mancomunitat de Municipis del Bages pel Sanejament, el qual estableix que els municipis d'aquesta conca en poden fer ús abonant-ne el cost de l'aigua.
[superfillagrantema]1722[/superfillagrantema]
[naciomanresa]
Sant Fruitós de Bages utilitza aigua regenerada per a l'arbrat i la neteja viària
L'aigua prové de la depuradora de Manresa i arriba al municipi amb camions cisterna
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de febrer de 2024 a
les 17:00
Actualitzat el
19 de febrer de 2024 a les
17:06
Et pot interessar
-
Societat
La segona concentració per l'agressió d'un menor a Sant Joan de Vilatorrada punxa
-
Societat
Sant Fruitós recull ADN de gossos per sancionar conductes incíviques a la via pública
-
Societat
El Guillem Catà atura sortides i activitats fora d'horari com a mesura de pressió
-
Societat
La Masoveria Urbana de Càritas Manresa, finalista al Festival de la Innovació Social
-
Societat
Castellbell i el Vilar completa la primera fase de rehabilitació del cementiri municipal
-
Societat
Mor Sílvia Flotats, funcionària històrica de Joventut i Universitats de l'Ajuntament de Manresa
