Sant Fruitós i l'ADF Pla de Bages seguiran col·laborant en la prevenció d'incendis

El conveni està dotat amb una subvenció de 3.500 euros

Publicat el 12 d’agost de 2021 a les 22:35
Actualitzat el 12 d’agost de 2021 a les 22:42
L'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages i l'Agrupació de Defensa Forestal (ADF) del Pla de Bages han signat un conveni de col·laboració per tal que l'entitat dugui a terme diferents actuacions al municipi en matèria de prevenció i extinció d'incendis i altres actuacions de conservació del medi natural i dels boscos del municipi.
 
En el marc d'aquest conveni s'estableix el compromís de col·laboració per part de l'entitat en l'extinció d'incendis forestals i la seva prevenció, sempre al costat dels Bombers. Aquesta col·laboració també inclou la participació en campanyes de reforestació dels terrenys afectats, donat el cas, i la divulgació de la necessitat de respectar el bosc, a la vegada de prevenir-lo de possibles incendis. 

Per altre banda, el conveni signat també contempla la cooperació de l'ADF Pla de Bages amb el servei de seguretat ciutadana, emergència i protecció civil, per tal de donar suport logístic en cas de nevades, inundacions o altres fenòmens naturals adversos, així com de cerca i localització de persones perdudes en zona forestal.

El conveni, dotat amb una subvenció de 3.500 euros, ha estat signat pel primer tinent d'alcaldessa, i alcalde accidental, Felip Echarri, i el president de l'ADF Pla de Bages, Oriol Tarragó. En la signatura també els ha acompanyat David Ruiz, regidor de Medi ambient del consistori i quart tinent d'alcaldessa.