Sant Fruitós ha conclòs la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a tres edificis municipals. Aquestes plaques fotovoltaiques permetran augmentar l'eficiència i reduir la despesa energètica del municipi, un pas més per potenciar l'ús d'energies renovables.
Amb la finalització de les instal·lacions, l'Ajuntament fa un altre pas important en l'eficiència energètica i la sostenibilitat ambiental, en aquest cas cap a l'autoconsum energètic, havent instal·lat plaques fotovoltaiques a tres dels principals edificis municipals: Ajuntament, Biblioteca i Nexe-Espai de Cultura. S'han instal·lat 80, 126 i 92 mòduls solars a cada edifici respectivament, gairebé 300 mòduls en total.
Es preveu que la instal·lació d'aquestes plaques comporti pe municipi un estalvi anual aproximat de 12.243 euros (3.154,72 euros/any a l'edifici de l'Ajuntament, 5.859,27 euros/any a la Biblioteca i 4.229,47 euros al Nexe-Espai de Cultura). En total s'espera que les plaques instal·lades generin una producció de més de 115.000 kWh cada any d'energia renovable 100 %.
La dada més rellevant és que en dies concrets com aquest passat dijous 20 de setembre, al centre del dia, s'ha registrat que els edificis municipals han pogut autoconsumir el 100% de l'energia sense necessitar connexió a la xarxa elèctrica.
Per a tenir informació dels consums s'ha instal·lat un monitor energètic amb un visor a les entrades dels edificis, per tal que els ciutadans puguin veure en temps real la generació fotovoltaica de les plaques solars, a cada edifici.
ARA A PORTADA
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Economia CGT Sallent i ASB fan piquets als escorxadors del Bages per denunciar els ERTO Pere Fontanals
Publicat el
29 de setembre de 2018 a
les 15:49
Actualitzat el
29 de setembre de 2018 a les
15:55
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Divina Pastora quedarà tallat durant cinc dies per les obres d'asfaltatge
-
Societat
La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa
-
Societat
Sant Fruitós patirà dos dies de talls de trànsit per treballs en línies elèctriques
-
Societat
La font ornamental de colors de Pineda de Bages adapta els horaris per combinar joc i decoració
-
Societat
Per tercer any consecutiu s'anella un poll d'aufrany a Sant Llorenç del Munt i l'Obac
-
Societat
Tall puntual aquest dimarts al Saclosa i Cardenal Lluch per acabar les obres
