L'àrea de les dones de l'Ajuntament de Sant Fruitós de Bages ha organitzat, pee al dissabte 7 de maig, una sortida per conèixer la Maternitat d'Elna.
Aquesta institució, fundada l'any 1939, va néixer per tal d'ajudar a les dones exiliades a poder donar a llum en condicions i a poder tenir cura dels seus infants. 597 nens i nenes, fills de refugiades de la Guerra Civil Espanyola, van néixer en aquesta institució.
La sortida serà a les 8 del matí des del pavelló d'esports de Sant Fruitós per anar cap al Rosselló, on es farà una visita guiada a la Maternitat d'Elna. Posteriorment, les assistents compartiran un dinar de carmanyola a la platja d'Argelers, espai que va acollir un dels camps de refugiats de moltes de les persones exiliades republicanes catalanes quan va arribar amb la victòria del bàndol revoltat.
La sortida finalitzarà amb la visita al municipi pesquer de Cotlliure, poble costaner font d'inspiració d'artistes com Dalí, Picasso o Matisse i on descansa Antonio Machado.
El retorn a Sant Fruitós és previst cap a 2/4 de 8 del vespre al mateix pavelló d'esports.
El preu de la sortida, que inclou el transport i la visita guiada, és de 15 euros i les persones interessades han de realitzar la inscripció a l'Àrea d'Atenció a la Ciutadania al carrer Padró 74. Les places son limitades.
Sant Fruitós organitza una sortida per conèixer la història de la Maternitat d'Elna
Societat
La sortida inclou la visita a la platja d'Argelers i al municipi costaner de Cotlliure
ARA A PORTADA
-
Successos Sis contenidors incendiats en només deu minuts en un barri de Manresa en una nova tarda de focs Pere Fontanals
-
Successos Dos incendis de vegetació en poques hores cremen 1.500 metres quadrats a Sant Fruitós Redacció
-
Societat La Festa Intercultural de Manresa recorda les víctimes dels terratrèmols de Veneçuela Pere Fontanals
-
Successos Controlat l'incendi de Sant Vicenç que ha obligat a confinar una urbanització i la residència Pere Fontanals
-
Societat CCOO i Professors de Secundària veten l'Assemblea Educativa del Bages com a interlocutora Pere Fontanals
Publicat el
15 d’abril de 2022 a
les 16:08
Actualitzat el
15 d’abril de 2022 a les
16:14
Et pot interessar
-
Societat
Manresa impulsa un taller gratuït de benestar emocional per a dones durant el mes de juliol
-
Societat
Manresa prova boques més petites als contenidors de paper per frenar l'incivisme
-
Societat
El carrer de la Pau de Manresa quedarà tallat aquest diumenge pel desmuntatge d'una grua
-
Societat
La Ignasiana estrena una ruta de dos dies entre Fraga i Manresa en la sisena edició
-
Societat
Castellbell rebrà 360.000 euros de la Generalitat per renovar els vestidors del camp de futbol
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa il·luminarà la façana pel Dia de la Síndrome Rubinstein-Taybi
