Sant Fruitós uneix joves i gent gran al voltant de la cuina amb el projecte «Fogons intergeneracionals»

Societat

La iniciativa de l'Esplai de la Gent Gran i l'Institut Gerbert d'Aurillac promou l'intercanvi de receptes tradicionals i noves tècniques culinàries

Publicat el 03 de novembre de 2026 a les 09:59

L'Esplai de la Gent Gran de Sant Fruitós de Bages i l'Institut Gerbert d'Aurillac han posat en marxa el projecte Fogons intergeneracionals, una proposta que utilitza la cuina com a espai de trobada entre joves i gent gran. La iniciativa consisteix en trobades mensuals en què els participants comparteixen coneixements i aprenen els uns dels altres a través de l'elaboració de plats.

Un intercanvi de receptes i tècniques culinàries

El projecte compta amb la participació de l'alumnat del Programa de Formació i Inserció (PFI) d'Auxiliar de Serveis de Restauració i Cuina de l'Institut Gerbert d'Aurillac. Durant les sessions, les dones de l'Esplai ensenyen als joves receptes tradicionals i elaboracions bàsiques de la cuina de tota la vida.

Per la seva banda, l'alumnat aporta noves propostes i tècniques culinàries vinculades a la seva formació. D'aquesta manera, les trobades permeten combinar l'experiència de les participants de l'Esplai amb els coneixements que els joves adquireixen al centre educatiu.

Les trobades es fan a diferents espais

Fa uns dies, els joves van traslladar l'activitat a la cuina del Nexe Espai Jove. Aquest dijous, en canvi, han estat les dones de l'Esplai les que s'han desplaçat fins a les instal·lacions de l'Institut Gerbert d'Aurillac. En aquesta darrera visita, les participants han estat acompanyades pel regidor d'Ensenyament, David Serrano.

Més enllà de l'aprenentatge culinari, Fogons intergeneracionals vol afavorir la relació entre diferents generacions i oferir a l'alumnat del PFI una experiència compartida que complementa la seva formació pràctica.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google