Dissabte Santpedor tornarà a sortir al carrer per fer costat als refugiats. El col·lectiu Santpedor amb els refugiats que aglutina diverses entitats i veïns del poble ha organitzat per quart any consecutiu una jornada de festa i reflexió amb el suport de l’Ajuntament de Santpedor per recollir diners que es destinen a una organització que treballa amb refugiats. Enguany els diners es destinen a l’entitat Proactiva Open Arms.
Santpedor amb els refugiats ja fa mesos que va posar fil a l'agulla i amb la col·laboració de diverses entitats, institucions i comerços ha organitzat per al proper dissabte una jornada dedicada a la reflexió i també a activitats per recollir diners que es destinaran a l'organització Open Arms. Als actes hi participen persones vinculades als projectes de Proactiva Open Arms com és el cas de Guillermo Cañardo, que juntament als periodistes del Diari Ara, Xavier Bertrat i Cristina Mas i a Francisco Gea, de Fundació Tomàs Canet, oferiran una xerrada col·loqui a la plaça Gran a partir de les 18h.
Des d'aquesta mateixa hora i fins a les 20h a la Capella es podrà conèixer el projecte escolar en anglès que van fer el curs passat alumnes de la Serreta #ourhomeisyourhome i també el conte d'Intermon Oxfam ¿Falta mucho?. A les 20h la festa dels Refugiats es desplaça al Born amb un sopar popular i l'actuació del Cor de Teies, Coral Beat, Voices, La Serreta Band, 7 Four 7, Rick Blank i PD Danilsan. Durant la jornada hi haurà actuacions d’entitats del poble per col·laborar un any més amb la iniciativa.
Santpedor amb els refugiats va néixer com un col·lectiu que reunia representants de diverses entitats del poble i després es van unir al projecte persones que havien estat en el programa de mentors de la Generalitat per a l’acolliment. Amb el suport de l’Ajuntament, el col·lectiu arriba a la 4a edició de la jornada per als refugiats. La primera de les jornades es va fer a la plaça Gran i els diners que es van recollir es van donar a l’ONG Mare Mortum. La segona es va celebrar al Convent de Santpedor i es van lliurar al moviment Casa Nostra Casa Vostra. La tercera edició celebrada l’any passat es va fer al Born i els beneficis ja es van destinar a proactiva Open Arms, la mateixa entitat amb qui col·labora enguany Santpedor amb els refugiats.
Proactiva Open Arms és una ONG catalana, originària de Badalona, destinada a salvar vides humanes al mar. Creada l'octubre de 2015, la seva primera acció va ser l'assentament a Lesbos d'un grup de voluntaris, encarregats d'ajudar els refugiats sirians que intentaven arribar a l'illa, intentant que no morissin durant el trajecte.
Gràcies a les seves accions, Proactiva ha estat reconeguda amb diversos premis, entre els quals destaca el premi Ciutadà Europeu de 2016. A més, el seu fundador, Òscar Camps, ha estat premiat com a Català de l’Any.
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2018 a les 15:53
Actualitzat el 13 de setembre de 2018 a les 15:57
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris