Santpedor celebra el Dia Internacional de les Dones amb propostes d'entitats i escoles

A banda del programa, el Centre Excursionista 2x2 de Santpedor anima a tothom a fer de forma lliure la ruta circular de la dona de 45 km amb bicicleta

Publicat el 06 de març de 2024 a les 19:57
Actualitzat el 06 de març de 2024 a les 21:14
Santpedor celebrarà el Dia Internacional de les Dones amb diverses propostes al llarg de tota la setmana i el cap de setmana de diferents col·lectius del poble. El mateix 8 de març començarà amb la conferència - col·loqui El cervell femení: de l'úter a la menopausa, a càrrec del Dr. Josep Ordeig Calonge, a les 11 del matí a la Capella Sant Andreu, organitzada per l'entitat Ressò.

Un cop acabi la conferència, a 2/4 d'1 del migdia, es farà l'acte institucional a la plaça Gran U d'Octubre amb la lectura del manifest on participaran dones de diferents col·lectius i edats del poble. Aquell mateix dia a la plaça durant el matí, es podrà comprar el llibre Santpedor amb veu de dona, a càrrec de l'autora Mariàngels Casanovas Iglesias.

A les 4 de la tarda, la Biblioteca acollirà una lectura de poemes en veu alta a càrrec de les participants del taller de manualitats, nascut arran de la primera Escola de Salut de Santpedor. Paral·lelament, els joves del Lokal de la Vila presentaran la pancarta que hauran elaborat uns dies abans amb motiu del Dia de la Dona. Serà a partir de les 5 de la tarda al mateix Lokal.

El mateix divendres a les 6 a la Capella, hi haurà el Cercle de dones: dones que es miren, dones que es reconeixen, dones que s'agermanen, dones que viuen en sororitat, a càrrec de Marta Bosch Codina. Cal inscriure's prèviament a l'Ajuntament per participar-hi.

El dissabte es portarà a terme el tradicional dinar popular a Cal Llovet organitzat per Ressò, amb paella i l'espectacle Xou dels avis de Ca l'Arola i música disco. El menú val 17 euros i inclou paella d'arròs, pollastre, postres, cava, vi, cafè i aigua. Cal comprar els tiquets a través de Ressò. 

El diumenge a les 6 de la tarda hi haurà doble activitat. D'una banda, el ball amb Raül a Cal Llovet que organitza Ressò a un preu de 6 euros l'entrada, beguda inclosa. De l'altra, el cinefòrum feminista amb el curtmetratge La loca y el feminista de Sandra Gallego, nominat a millor curt de ficció als Goya de 2024. La projecció és un acte mixt que es fa a l'Ateneu Popular Ca la Teia, organitzat per l'Assemblea Feminista Jerònimes.

A més d'aquestes activitats, el Centre Excursionista 2x2 de Santpedor anima a tothom a fer de forma lliure la ruta circular de la dona de 45 km amb bicicleta. El recorregut passa pels carrers amb nom de dona de Santpedor, Sant Fruitós de Bages, Manresa, Sant Joan de Vilatorrada i Callús. La ruta es pot consultar en aquest enllaç.
 

Activitats que es fan als centres educatius

Els centres educatius del poble també preparen activitats durant tot l'any i específicament durant el mes de març amb motiu del Dia de la Dona.

A l'Institut d'Auro faran un Concurs de cartells i pintada de mural, organitzat per la Comissió de Coeducació de l'Institut d'Auro. A l'Escola Llissach, faran diverses accions de sensibilització adaptades a cada nivell dels alumnes. A l'Escola Riu d'Or rebran a dones empoderades que explicaran la seva experiència en professions destacades. Finalment, a l'Escola La Serreta faran una Dinàmica de reflexió dins les aules i un taller de polseres liles i xapes amb missatges reivindicatius. A més, hi haurà l'exposició sobre la igualtat de gènere dins dels projectes treballats al llarg del curs.