Santpedor ha tancat aquest diumenge amb èxit la 31a Fira de Sant Miquel, que ha recuperat el format tradicional després que la passada edició es fes en format molt reduït a causa de la pandèmia.
Gairebé cent parades de productes artesans i ecològics i d'entitats han omplert aquest diumenge el barri antic de Santpedor durant tot el dia, que ha estat molt concorregut des del matí fins a última hora de la tarda. La música li han posat els participants del XIII concurs de músics al carrer, que des de diferents punts del poble han ofert les seves propostes musicals durant tot el matí.
El regidor de Cultura, Agustí Comas, explica que "la valoració és molt bona i que ha estat una Fira molt participada, amb molta afluència de gent i molt respecte per les mesures marcades a causa de les restriccions". Després que l'edició anterior es fes un format molt reduït, aquest any la Fira de Sant Miquel ha recuperat el format tradicional i ha apostat un any més per l'art i la cultura. Comas explica que "a banda de la fira de productes artesans i ecològics ja fa anys que la programació inclou una àmplia proposta artística i cultural". Entre les activitats, hi trobem l'espectacle de dansa Nueses a l'Auditori del Convent de Sant Francesc o la proposta teatral "La lleugeresa i altres cançons", amb l'actriu Aida Oset, entre d'altres.
Des de divendres i fins diumenge la gastronomia i la música en directe han estat presents a l'espai de food trucks de Cal Llovet i a la Taverna de la Fira a la plaça Catalunya. Els restaurants han ofert menú de fira, amb la tradicional cabra estofada adaptada a la cuina actual.
Les entitats també han tingut un gran protagonisme durant la 31ª edició de la Fira. Dissabte es va fer el Campionat de Petanca inclusiva, organitzat per GIDBA, el SAC ha col·laborat tot el cap de setmana en diferents propostes artístiques i amb l'exposició VI_suals al Convent de Sant Francesc. Dissabte es va celebrar la trobada de Colles Geganteres, organitzada pels Geganters de Santpedor i amb dues colles convidades. Els Bous de Foc van posar foc i llum a la Fira de Sant Miquel amb la mostra de foc i la commemoració del 40è aniversari de la recuperació dels Bous de Foc. L'Ateneu Popular Ca La Teia ha organitzat la Taverna Popular de la Fira durant tot el cap de setmana i Ràdio Santpedor ha ofert un programa especial en directe des de la plaça Gran U d'Octubre aquest diumenge. Les puntaires, els Castellers de Santpedor i una mostra de balls country han arrodonit l'activitat proposada des de les entitats.
Santpedor tanca una lluïda i molt participada Fira de Sant Miquel
Societat
L'aposta cultural i artística i la mostra de cultura popular han destacat juntament amb la fira de productes artesans i ecològics
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània tanca amb rècord de 1.262 professionals i 85 espectacles Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Judit Neddermann i el Trio Fortuny estrenen «Vora» al Kursaal amb la sala gran plena Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
-
Publicat el
26 de setembre de 2021 a
les 21:40
Actualitzat el
26 de setembre de 2021 a les
21:46
Et pot interessar
-
Societat
81 exalumnes de la Salle Manresa es retroben 50 anys després del seu pas per l'escola
-
Societat
Un centenar de professionals analitza l'atenció als llargs supervivents de càncer
-
Societat
Una setantena de persones protesten a Manresa contra FGC per la seva relació amb ICL
-
Societat
Manresa convoca els professionals de les escoles bressol a «De mestres a mestres»
-
Societat
Els alumnes del Guillem Catà de Manresa també es mobilitzen contra la supressió d'excursions
-
Societat
Domènec Casas es jubila després de 45 anys a Protocol de l'Ajuntament de Manresa
