«Sempre em quedarà l'amargor de no haver-me pogut acomiadar d'ell»

La dona i els fills de la darrera víctima mortal a la C-55 participen en el tall de la carretera convocat per la FAVM, la plataforma No + morts a la C-55 i l'ONG Stop Accidents

Publicat el 23 de novembre de 2013 a les 18:56
L'esposa i els fills de la darrera víctima mortal de la C-55, durant l'acte d'aquest dissabte. Foto: FAVM

El Manel vivia a Vic i feia 15 anys que treballava a Sant Vicenç de Castellet, i cada dia feia el trajecte per començar a treballar a les 8. Quan el passat dissabte a 2/4 de 9 del matí van trucar des de l'empresa a la seva dona dient que el Manel no havia anat a treballar, ella va sospitar el pitjor: "ha tingut un accident a la carretera".
 
Una setmana després, molt a prop de la corba on Manel va perdre la vida amb 69 anys mentre anava a treballar, la seva esposa i els seus fills han participat en el tall de la C-55 que han convocat FAVM, No + morts a la C-55 i Stop Accidents, al pas d'aquesta via pel nucli de Castellgalí. Fa una setmana de l'accident i encara no se'n saben avenir. "L'altre conductor havia sortit tota la nit, havia begut, es va adormir i va envair el carril per on circulava el meu marit" explica amb més pena que rancúnia. "Sempre em quedarà l'amargor de no haver-me pogut acomiadar d'ell".
 
A prop de la conversa, la mare del Miquel, el jove olesà de 20 anys que va perdre la vida el passat mes de gener també a la C-55, confirmava totes les sensacions. "No consola gens que et diguin que potser era la seva hora". "Jo porto des de l'accident anant a reunions d'acompanyament en el dol a Sant Joan de Déu, i em va molt bé. Cada setmana ho espero", ha explicat a la família del Manel.
 
A les 5 de la tarda d'aquest dissabte una cinquantena de persones han tallat el trànsit de la C-55 al seu pas per Castellgalí per protestar en contra l'últim accident mortal en aquesta carretera. El president de la FAVM, Enric Martí, ha llegit un manifest en que ha insistit en la necessitat d'una actuació urgent en aquesta via que suporta un trànsit diari de 33.000 vehicles i que en els darrers 10 anys ha viscut 1.163 accidents amb ferits, entre els quals 92 víctimes mortals.

Martí ha carregat contra els polítics per la seva "nul·la sensibilitat" i "desídia". "El desdoblament de la C-55 i la gratuïtat de la C-16 haurien de ser una prioritat del Parlament i dels ajuntaments". I ha recordat que Autema "cobra també de tots a través dels pressupostos" i a sobre en la concessió hi ha clàusules de compensació "per quan no arriben a un mínim en l'explotació dels peatges".
 
Després de mitja hora de tall, la concentració s'ha dissolt, i els vehicles, que havien estat aturats pels Mossos, han començat de nou a circular. La cua provocada pel tall de la C-55 s'ha allargat pel nord fins als Comtals, a l'entrada de Manresa.