Una persona de 34 anys d'origen magrebí, Mustapha el Marracki, es troba en coma i en estat molt greu després que, segons fonts policials, s'intentés suïcidar el passat 31 d'agost mentre estava detingut en un box penitenciari de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa per ser atès d'una ferida en una cella.
Els fets haurien succeït quan agents dels Mossos d'Esquadra van demanar la documentació a dos joves magrebins al carrer de les Escodines de Manresa i un d'ells va fugir corrent. Sempre segons la versió policial, en la cerca se'l va localitzar amagat darrere d'un contenidor amb una ferida sagnant a la cella i es va procedir a la seva detenció després que es comprovés que la documentació que tenia era falsa, existia una provisió d'expulsió de l'estat espanyol i tenia antecedents per robatori amb violència.
Com que el detingut no va oferir resistència, se'l va emmanillar amb les mans per davant –quan el detingut mostra una actitud agressiva se l'emmanilla per darrera- i se'l va portar a l'hospital Sant Joan de Déu de Manresa per a suturar-li la ferida. Durant l'espera a l'hospital se'l va retenir en un box penitenciari fins que pogués ser atès, però quan la policia i el servei sanitari van intentar entrar a la sala van comprovar que la porta estava bloquejada pel mateix cos del detingut.
Aprofitant que estava emmanillat per davant, el detingut s'hauria tret els cordills de les botes i s'hauria penjat amb ells del pom de la porta de la sala hospitalària deixant caure el pes del seu cos sobre el cordill que feia servir de soga. Això li hauria provocat el trencament de les caròtides i el posterior desmai que hauria accentuat encara més el pes sobre l'estrangulació, que li hauria provocat una aturada cardiorespiratòria.
Algunes fonts apunten que està, encara a dia d'avui, en una situació d'extrema gravetat i en estat de coma. L'Ateneu Columna Terra i Llibertat ha convocat una manifestació per divendres a les 8 del vespre a la plaça Sant Domènec de Manresa per denunciar els fets i esclarir-ne les causes. L'entitat dubta de la veracitat de l'informe policial perquè el detingut es trobava emmanillat i sota custòdia policial.
S'intenta suïcidar mentre estava detingut en un box hospitalari
El detingut esperava per ser cosit d'una ferida a la cella i s'hauria penjat amb els cordills de les botes. Es troba en coma i en estat molt greu
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
20 de setembre de 2011 a
les 20:30
Et pot interessar
-
Societat
La Residència d'Avis de la Sagrada Família celebrarà el seu 38è aniversari amb una festa oberta
-
Societat
Dues avaries obliguen a restringir el trànsit als carrers Providència i Vell de Santa Clara
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Vallès per la festa d'aniversari de la Residència Sagrada Família
-
Societat
L'ICS impulsa a Manresa una escola de salut transcultural adreçada a famílies d'origen marroquí
-
Societat
Cardona reclama a Educació que no suspengui un grup d'Infantil de l'Escola Patrocini
-
Societat
Vuitanta centres de la Catalunya Central deixaran de fer colònies per reclamar millores
