La monja manresana Sor Lucía Caram s'ha reunit aquest dimarts amb el papa Francesc al Vaticà per explicar-li les iniciatives que la Fundació del Convent de Santa Clara de Manresa impulsa per ajudar a combatre els efectes de la guerra en el conflicte entre Rússia i Ucraïna. Caram ha aprofitat la trobada per visibilitzar la demanda d'ajuda per finançar l'enviament d'hospitals de campanya a Ucraïna. Segons ha explicat a NacióManresa tot just sortint del Vaticà, el papa Francesc "pateix molt per aquesta situació" i "li agradaria poder anar amb nosaltres a ajudar a Ucraïna".
El president de la Fundació, Gabriel Prat, es troba ara mateix a Saragossa amb tècnics de les entitats que impulsen la iniciativa visitant la planta on es fabriquen els hospitals de campanya que envien després a Ucraïna, segons ha explicat la mateixa monja. El projecte dels hospitals de campanya està impulsat també per l'associació Mensajeros por la Paz i pels Voluntaris de CaixaBank.
La visita que Sor Lucía Caram ha fet aquest dimarts al Vaticà ha estat per visibilitzar una campanya de recaptació de fons per construir hospitals de campanya a Ucraïna, un projecte impulsat per les tres entitats. La monja ha denunciat que l'ajuda humanitària ha "baixat un 80%", de manera que la situació "és ara pitjor que al principi, quan es va viure una onada de solidaritat compulsiva".
"No hi ha antibiòtics, falten medicaments per a la diabetis, i estem tramitat corredors humanitaris per als malalts oncològics perquè ho tenen tractaments", ha explicat Caram, que ha assegurat que "en el front de guerra supliquen perquè arribin els hospitals de campanya per evitar la mort de les persones que resulten ferides". "És una obligació ètica buscar-los i aconseguir-los per minimitzar morts", ha sentenciat.
Sor Lucía Caram es reuneix amb el papa Francesc per explicar-li els projectes que impulsa a Ucraïna
La monja manresana ha fet partícip al pontífex de la recaptació de fons que porten a terme per construir hospitals de campanya
- El papa Francesc amb Sor Lucía Caram al Vaticà aquest dimarts -
- Arxiu particular
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de maig de 2023 a les 19:51
Actualitzat el 24 de maig de 2023 a les 20:03
Et pot interessar
-
Societat Una campanya de mecenatge busca garantir el futur del Servei d'Acompanyament en el Dol
-
Societat
Els dos cabirols de la Fàbrica Nova conviuen amb les obres
-
Societat
La Síndica de Greuges atén 23 persones en la seva quarta i última visita anual a Manresa
-
Societat
Tall de trànsit al lateral del Passeig, entre el carrer Cardenal Lluch i la Muralla
-
Societat
Es reobre el cas contra el regidor de Sallent Miquel Estruch pel canvi de pany del local de La Diferent
-
Societat
Èxit d'assistència al tast de formatges i vins del Parc Rural del Montserrat a la Bauma
